Οι παλιότεροι σίγουρα θα θυμούνται το θρυλικό Camel Trophy. Μια ετήσια διοργάνωση μέσα στις ζούγκλες και τις ερήμους, με διάφορα Land Rover (κυρίως Discovery και Defender) στα χρώματα της γνωστής καπνοβιομηχανίας και καλυμμένα ως την οροφή λασπουριά. Με αυτές τις περιπέτειες κατά νου δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο Nissan X-Trail, που μπορεί και να είναι το πιο σκληροτράχηλο του πλανήτη.
Το Project Rugged Rogue (το X-Trail αμερικάνικα) εξελίχθηκε από τη Nissan Βορείου Αμερικής, με σκοπό να τραβήξει τα βλέμματα στην έκθεση βελτιωμένων SEMA. Το αυτοκίνητο ελάχιστη σχέση διατηρεί οπτικά με τα κανονικά Rogue, καθώς πλέον βρίθει εκτός δρόμου αξεσουάρ της Nismo. Πρώτο και καλύτερο το κιτ ανύψωσης, που σηκώνει το αμάξωμα 7,6 εκατοστά επιπλέον μακριά από το έδαφος, αγγίζοντας πια τα 30 εκατοστά «αέρα» από πέτρες και λοιπές κακοτοπιές (284 χλστ). Τα χωμάτινα ελαστικά Yokohama Geolandar M/T G003 είναι ό,τι πρέπει για λάσπη και χώμα, ενώ οι προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω εξασφαλίζουν τον απαραίτητο βαθμό προστασίας.
Οι αναβαθμίσεις της Nismo συνεχίζονται στο εμπρός μέρος, όπου συναντάμε ένα πολύ ωραία προσαρμοσμένο στο σχήμα του προφυλακτήρα (της κεντρικής εισαγωγής ακριβέστερα) bull bar, με τους δυο κυκλικούς LED προβολείς από πάνω να φωτίζουν κάθε σπιθαμή των νυχτερινών διαδρομών. Οι ανθρακονημάτινες προσθήκες στα φτερά και οι χρυσαφί 17άρες «σκληραγωγούν» περαιτέρω την εμφάνιση, ταιριάζοντας ιδανικά με τα γεωλογικού μοτίβου αυτοκόλλητα που καλύπτουν το αμάξωμα. Η σχάρα οροφής δεν γινόταν να λείπει, ούτε μια έξτρα τετράδα προβολέων για τις πολύ σκοτεινές ώρες. Το καγιάκ και το ποδήλατο λογικά συγκαταλέγονται στον έξτρα εξοπλισμό, αλλά μια χαρά συμβάλλουν στο εμφανισιακό σκέλος.
Σε αυτό της απόδοσης δεν υπάρχουν διαφορές, καθώς η μόνη αλλαγή στα δρώμενα του 2.5άρη ατμοσφαιρικού τετρακύλινδρου αφορά τη νέα εξάτμιση, με τις κεντρικά τοποθετημένες απολήξεις. Η απόδοση παραμένει στα 181 άλογα και 245 Nm, τροφοδοτώντας όλους τους τροχούς μέσω του κιβωτίου διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης X-Tronic.