Στην ελληνική μυθολογία ο Άτλας κράταγε τον Ουρανό στις πλάτες ως τιμωρία από τον Δία, μετά την ήττα των Τιτάνων από τους Ολύμπιους. Στη γκάμα της VW είναι το μεγαλύτερο μοντέλο, πάνω ακόμα και από το Touareg. To Cross Sport αποτελεί την πιο δυναμική του εκδοχή του και το GT Concept, την απόλυτη έκφανση αυτής.
To Atlas Cross Sport GT Concept είναι η τελευταία προσθήκη στη συλλογή Enthusiast Fleet της εταιρίας, που φιλοξενεί μοναδικές δημιουργίες βελτιωμένες από τους ανθρώπους της VW. Το Eisvogelblau χρώμα κεντρίζει πρώτα το βλέμμα, με τις 22άρες ζάντες Sport HR Aerowheels (σε ελαστικά Yokohama Advan Sport) της ABT να ακολουθούν. Η ελάχιστη απόσταση από τους θόλους προκύπτει μέσω του coilover kit XTA Plus 3 της ST Suspension και ταιριάζει ιδεατά με τους μεγαλύτερους τροχούς, άσχετα που εκμηδενίζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Πίσω από τις φαντεζί ζάντες συναντάμε 8πίστονες δαγκάνες της TAROX, που «πιάνουν» σε μεγαλύτερους και χαρακτούς δίσκους της ίδιας εταιρίας, ενώ όλες οι χρωμιωμένες επιφάνειες είναι πλέον σε gloss black και υπάρχουν τα ανάλογα σήματα στο αμάξωμα.
Στο εσωτερικό το μπλε καλύπτει σχεδόν τα πάντα, όπως και το δέρμα με την alcantara. Το πίσω κάθισμα έχει αντικατασταθεί από δυο μπάκετ της Recaro, ίδια με αυτά των οδηγού-συνοδηγού. Φυσικά δεν γίνεται να λείψουν οι επενδύσεις ανθρακονημάτων και αλουμινίου, ούτε τα σήματα «GT». Highlight, ωστόσο, δεν είναι άλλο από το λεβιέ, που μιμείται το μοτίβο μπάλας γκολφ των πρώτων Golf GTI. Από την καμπίνα του εργοστασιακά βελτιωμένου Atlas Cross δεν απουσιάζει το οικολογικό στοιχείο, καθώς σύμφωνα με τη VW κανένα από τα υλικά που χρησιμοποιείται (τα δέρματα κυρίως) δεν είναι ζωικής προέλευσης.
Κάτω από το καπό, πάντως, μια χαρά τα πάνε τα ζώα. Τα άλογα, συγκεκριμένα, που ξεπερνούν σε αριθμό τα 300, απόρροια του 2λιτρου TSI από το προηγούμενο Golf R. Η κίνηση μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς μέσω του συνδυασμού 4Motion– 7άρι DSG και παρότι δεν ανακοινώνονται επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα θα πρέπει να ολοκληρώνεται στην περιοχή των 6 δλ. και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.