Το RS Q8 είναι ένα από τα πιο επιβλητικά και «καυτά» υπερ-SUVs που κυκλοφορούν, προσφέροντας ουσιαστικά την Lamborghini Urus σε πιο οικονομικό και λιγότερο ισχυρό πακέτο. Όχι ότι η ναυαρχίδα των «σουβ» της Audi είναι αργή. Αλλά ακόμα κι αν κάποιος νομίζει ότι είναι, οι βελτιωτές από εκεί ζουν.
Εργοστασιακά, ο 4λιτρος V8 twinturbo παράγει 600 ίππους στις 6.000-6.250 σ.α.λ. και 800 Nm στις 2.050-4.500 σ.α.λ. Η συνεργασία με το 8άρι αυτόματο και στο σύστημα τετρακίνησης quattro εκτοξεύουν το RS Q8 στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 3,8 δλ. και το φτάνουν μέχρι τα 305 χλμ./ώρα, σε περίπτωση που αφαιρεθεί ο κόφτης των 250 χλμ./ώρα. Ο κλάδος της βελτίωσης έχει αγκαλιάσει το μεγάλο Audi, προσφέροντας δεκάδες κιτ αύξησης της ισχύος, ενώ υπάρχουν και οπτικά πακέτα. H Manhart διαθέτει ένα από τα πιο εκφοβιστικά, τόσο σε εμφάνιση όσο κυριότερα σε δυναμική. Εξωτερικά, το SUV της Audi διαθέτει το δέον αεροδυναμικό σύνολο (splitter, ποδιές, διαχύτη, διπλή αεροτομή, φουσκώματα στα φτερά – όλα από ανθρακονήματα) και τον χαρακτηριστικό μαύρο-χρυσαφί χρωματισμό του Γερμανού βελτιωτή, μαζί με μια τετράδα 24άρες ζάντες σε ελαστικά 295/30 εμπρός – 355/25 πίσω και νέο λογισμικό στην αερανάρτηση, που χαμηλώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 30-40 χλστ.
Στην καμπίνα των επιβατών κυριαρχεί το χρυσαφί χρώμα, που απαντάται σε ταμπλό, τιμόνι, κεντρική κονσόλα, πόρτες και καθίσματα. Ακόμα και το σήμα της Audi είναι πλέον σε χρυσή απόχρωση, αλλά και τα ειδικά πατάκια της Manhart.
Για το μηχανοστάσιο τώρα, ο Γερμανός βελτιωτής αντικαθιστά υπερτροφοδότες, intercooler, εγκέφαλο, εξάτμιση και εισαγωγή, στέλνοντας την ισχύ στα 900 άλογα και 1.180 Nm! Το 8άρι αυτόματο έχει ενισχυθεί, προκειμένου να αντεπεξέρχεται αξιόπιστα στη δραματική αύξηση της ισχύος, ενώ προαιρετικά διατίθενται μεγαλύτερα φρένα, σε όσους δεν αρκούν τα εργοστασιακά κεραμικά φρένα. Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, αλλά στα επίπεδα του «μαμά» ούτε κατά διάνοια δεν κυμαίνεται. Πόσο κοστίζουν όλα αυτά;
Σχεδόν 25.000 ευρώ (24.900) κοστίζει το body kit και 840 ευρώ (839,5) τα αυτοκόλλητα, ενώ άλλες 9.900 ευρώ στοιχίζουν οι ζάντες και 832 ευρώ το λογισμικό της αερανάρτησης. Οπότε, μόνο για το παρουσιαστικό, φεύγουν πάνω από 36.000 ευρώ. Η «επιχρύσωση» του εσωτερικού ακουμπά τις 30.000 ευρώ (29.900) – και ακόμα δεν έχουμε αναφερθεί στα μηχανικά. Η ενίσχυση του κινητήρα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό κατά 22.500 ευρώ, συν 8.437 ευρώ για την εξάτμιση. Σύνολο: 97.308 ευρώ!