Το RS Q8 είναι ίσως ό,τι πιο εντυπωσιακό διαθέτει η Audi στην γκάμα της, μετά το R8. Ο συνδυασμός κτηνώδους παρουσιαστικού και αναλόγου επιπέδου γκαζιού, καθιστά την ναυαρχίδα των SUV του Ίνγκολσταντ ως τον«μπράβο» των μοντέλων RS -άσχετα που το RS 6 είναι το αφεντικό, από πλευράς επιδόσεων. Κι όταν η ABT αναλαμβάνει να το «ντοπάρει», τότε το αποτελέσματα προκαλούν φόβο στους αντιπάλους.
Το πακέτο RSQ8-R αποτελείται από προεκτάσεις στο αμάξωμα, κατασκευασμένες μάλιστα από ανθρακόνημα. Το splitter στον εμπρός προφυλακτήρα, τα φουσκωμένα φτερά, τα μασπιέ, ο διαχύτης πίσω και η διπλή αεροτομή κάνουν το γερμανικό SUV να θυμίζει αγωνιστικό μεγατόνων. Σε αυτό συνηγορούν και οι νέες ζάντες των 23 ιντσών, με ελαστικά 295/35 να τις περιβάλλουν, αλλά και η χαμηλότερη ανάρτηση που μειώνει τόσο την απόσταση από το έδαφος, όσο και το κενό μεταξύ τροχών και θόλου. Για εκτός δρόμου, δηλαδή, δεν κάνει. Όχι ότι ενδιαφέρει ιδιαίτερα όποιον κοιτάει RS Q8 για αγορά.
Αυτό που μετράει, είναι τι συμβαίνει όταν το γκάζι φτάνει στο τέρμα της διαδρομής. Ο 4.0λιτρος twinturbo V8 έχει δεχτεί μια αναβάθμιση εγκεφάλου, νέα εξάτμιση και μεγαλύτερα intercooler, ανεβαίνοντας στα 730 άλογα και τα 920 Nm ροπής – από 605 ίππους και 800 Nm του εργοστασιακού! Οι Γερμανοί ανακοινώνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δλ. -χρόνος βελτιωμένος κατά 0,4 δλ. συγκριτικά με το κανονικό- ενώ ο ηλεκτρονικός περιοριστής πλέον παρεμβαίνει στα 315 χλμ./ώρα, αφήνοντας μια επιπλέον ελευθερία 10 χλμ./ώρα σε σχέση με την Audi.
Το RSQ8-R εξελίχτηκε για να γιορτάσει τα 125 χρόνια της ABT, οπότε απολύτως ταιριαστό πως η παραγωγή περιορίζεται σε ισάριθμα κομμάτια. Το συγκεκριμένο, στο λαμπερό San Marino Blue χρώμα, είναι το πιο πρόσφατο που βγήκε από τις εγκαταστάσεις του Κέμπτεν και δεν αφήνει βλέμμα για βλέμμα ασυγκίνητο.