«Νιτραρισμένο» Audi RS 7 1.001HP από την ABT!

Το RS 7 συγκαταλέγεται στα ταχύτερα και πιο εντυπωσιακά Audi των τελευταίων ετών, κλείνοντας φέτος 10 χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση. Πάντα, βέβαια,  υπάρχει χώρος για το κάτι παραπάνω. Απαραίτητη προϋπόθεση όταν μεσολαβεί η ABT, η οποία ξέρει να δημιουργεί τετράτροχα που εμπνέουν δέος.

Το RS 7-R αναμφισβήτητα είναι ένα από αυτά, ξεχωρίζοντας μονοματιάς από το εργοστασιακό. Το γερμανικό υπερ-liftback διαθέτει αεροδυναμικό πακέτο που βρίθει από ανθρακονήματα, περιλαμβάνοντας splitter και ακροπτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα, πλαϊνές ποδιές, διαχύτη και πτερύγια στον πίσω προφυλακτήρα, ενώ από το ίδιο υλικό κατασκευάζονται οι αεραγωγοί στα φτερά και το διακριτικό spoiler στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Οι 22άρες ζάντες συμπληρώνουν το οπτικό πακέτο, που συνολικά κοστίζει 36.500 ευρώ! Σε σχέση με το τιμολόγιο της αναβάθμισης του κινητήρα, ωστόσο, το λες ευκαιρία.

Ο βελτιωτής από το Άλγκαου αντικαθιστά τις τουρμπίνες, την εξάτμιση, την πολλαπλή εισαγωγής και τον εγκέφαλο του 4.0 V8 twinturbo, αλλά δεν περιορίζεται εκεί. Προσθέτει το σύστημα IWI (Indirect Water/Ethanol-Injection), που ψεκάζει ακριβώς μπροστά από τους αυλούς εισαγωγής ένα μίγμα νερού και αιθανόλης. Με αυτό τον τρόπο οι Γερμανοί πετυχαίνουν δυο πράγματα: αφενός μειώνουν την θερμοκρασία του μοτέρ, άρα επιτρέπουν στην ECU να το δουλεύει σε υψηλότερη πίεση, αφετέρου το «ταΐζουν» περισσότερο οξυγόνο. Κατά συνέπεια βελτιώνονται τα χαρακτηριστικά καύσης και η θερμοδυναμική αποτελεσματικότητα, οδηγώντας σε αύξηση της ισχύος. Όπως πολύ παραστατικά αναφέρει ο διευθυντής της ABT, Thomas Biermaier: «Σαν το αυτοκίνητο να έχει νίτρο, αλλά μόνιμα!»

Για να ανταπεξέλθει στις ιδιαίτερες συνθήκες καύσης και τις μεγάλες πιέσεις, οι Γερμανοί τοποθετούν σφυρήλατα έμβολα με ενισχυμένα δαχτυλίδια, αναβαθμισμένες μπιέλες και νέα φλάντζα, που μειώνει τη συμπίεση. Το ρεζερβουάρ του IWI τοποθετείται στο πορτμπαγκάζ, αριθμώντας 15 λίτρα και εξασφαλίζοντας «αυτονομία» 3.000 χλμ., πριν να χρειαστεί γέμισμα. Πώς πηγαίνει στα σωθικά του 4.0λιτρου διτούρμπινου ο «μαγικός ζωμός»; Περίπου όπως «παίζεις» με τις νιτρομπουκάλες.

Ο οδηγός πατάει το κουμπί «RS» στο τιμόνι για 1 δευτερόλεπτο, έχοντας πρώτα επιλέξει ένα από τα δυο σχετικά προγράμματα οδήγησης. Άπαξ και το κάνει, θέτει υπό τις διαταγές του 1.001 άλογα και 1.100 Nm ροπής! Απαραίτητη προϋπόθεση το κανονικό ρεζερβουάρ, εκείνο της βενζίνης, να περιλαμβάνει αμόλυβδη 102 οκτανίων. Με την κλασική 98άρα αρκείται σε 940 ίππους και 1.049 Nm. Η ABT αναφέρει επίσης πως με τη χρήση του IWI αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου, αλλά ουδείς πιθανός αγοραστής RS 6 ή RS 7 (διαθέσιμο και για το υπερ-estate το πακέτο) πρόκειται να νοιαστεί για κάτι τέτοιο.

 

Για αυτό που θα νοιαστεί, είναι το πόσο θα ελαφρώσει τον τραπεζικό λογαριασμό. Μόνο οι αναβαθμίσεις στον κινητήρα, κοστολογούνται στις 205.000 ευρώ! Βάλτε και το παρουσιαστικό των 36.500 ευρώ, και είμαστε στις 241.500 ευρώ χωρίς το αυτοκίνητο-δότη!

Get it on Google Play Download on the App Store