Το Lada 4×4 ή Niva όπως είναι γνωστό, αποτελεί το μακροβιότερο αυτοκίνητο που βρίσκεται στην παραγωγή από το 1977 έως σήμερα, χωρίς να έχει αλλάξει γενιά. Βέβαια, όλα αυτά τα χρόνια έχει δεχτεί αναβαθμίσεις, όμως ουσιαστικά είναι ίδιο, με απαρχαιωμένη τεχνολογία.
Δείτε ακόμα: Lada Samara EVA: Το φτερωτό τέρας από την ΕΣΣΔ
Το ίδιο ισχύει και για τον παλαίμαχο κινητήρα των 1.7 λτ. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει σύμφωνα με το εργοστάσιο 83 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 129 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο αμάξωμα των 1.285 κιλών είναι πολύ αργές, αφού το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 19,0 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 137 χλμ./ώρα, με κατανάλωση και εκπομπές CO2 να βρίσκονται πολύ ψηλά (9,5 λτ./100 χλμ. και 216 γρ./χλμ.). Στην πράξη όμως το παλαίμαχο 4×4 είναι πιο δυνατό, αφού σε δυναμομέτρηση έβγαλε 89 ίππους στις 5.039 σ.α.λ. και 138 Nm ροπής στις 4.130 σ.α.λ.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, με μια αναβάθμιση του εγκεφάλου φτάνει τους 95 ίππους και τα 134 Nm ροπής. Με την προσθήκη turbo η ισχύς ανεβαίνει στους 121 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και στα 250 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα πέφτει στα 12,0 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 167 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 8,1 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το νέο Lada Niva Travel