Το ισχυρότερο και ταχύτερο Golf MK8 R παρουσίασε η HGP, σε συνεργασία με ομάδα ασκούμενων μηχανικών της VW, που παράγει 526 ίππους και ζυγίζει 200 κιλά λιγότερο, ξεπερνώντας παράλληλα τα 300 χλμ./ώρα τελικής!
Το καταιγιστικό Golf R ντύθηκε σε λαχανί Eifel Green χρώμα και φόρεσε αυτοκόλλητα αγωνιστικής χροιάς, με το «R» σε περίοπτη θέση και το συνδυασμό πράσινου-μαύρου να εκτείνεται μέχρι τις νέες 19άρες ζάντες, που ζυγίζουν μόλις 7,8 κιλά έκαστη και περιβάλλονται από ημισλίκ της Pirelli. Το αεροδυναμικό πακέτο (αποτελούμενο από splitter στον εμπρός προφυλακτήρα, πλαϊνές ποδιές, μεγαλύτερο διαχύτη και ακόμα πιο έντονη αεροτομή) δεν θα μπορούσε να λείπει, ούτε η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση, αλλά και τα αναβαθμισμένα φρένα. Ένα σύστημα πέδησης που αποτελείται από τα κεραμικά δισκόφρενα του Audi R8 εμπρός και το συνδυασμό δισκόπλακων-δαγκανών του Audi S8 πίσω!
Εξίσου ριζικές οι αλλαγές και στο εσωτερικό, όπου στη θέση των πίσω καθισμάτων υπάρχει πλέον roll cage και στις ράγες των εργοστασιακών μπάκετ τοποθετούνται ανθρακονημάτινα της Recaro. Οι πράσινες αποχρώσεις είναι και εδώ κυρίαρχες, συνδυαζόμενες με πλούσια χρήση επενδύσεων alcantara και ανθρακονημάτων. Μια τακτική που πέραν της εμφάνισης, αποσκοπεί κυρίως στη μείωση του βάρους.
Το Hurricane, όπως ονομάζεται το project, χρησιμοποιεί carbon σε οροφή, καπό, πίσω πόρτα, ποδιές και αεροτομή, που έρχονται να προστεθούν στις ελαφρύτερες ζάντες, τα ανθρακονημάτινα μπάκετ και την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων. Η αυστηρή δίαιτα απέδωσε καρπούς, καθώς το βελτιωμένο Golf R ζυγίζει 1.449 κιλά και διαθέτει 200+ ίππους παραπάνω. Η HGP τοποθέτησε στον 2.0 TSI μεγαλύτερη τουρμπίνα και intercooler, custom εξάτμιση και νέο εγκέφαλο, ανεβάζοντας την απόδοση στα 526 άλογα και τα 629 Nm ροπής, την ώρα που το εργοστασιακό παράγει 320 ίππους και 420 Nm! Η ειδική σχέση βάρους-ισχύος διαμορφώνεται στα 2,75 κιλά ανά ίππο και είναι η κύρια υπεύθυνη (μαζί με την αφαίρεση του κόφτη τελικής), για το γεγονός πως το ταχύμετρο μπορεί να ξεπεράσει τα 300 χλμ./ώρα.