Το Honda Civic Type R είναι από το εργοστάσιο ένα από τα ταχύτερα και σίγουρα το πιο «σκληροπυρηνικό» hot hatch της αγοράς. «Ψιλά γράμματα» για την Mugen, βέβαια, η οποία ετοίμασε την πιο ακραία εκδοχή του Type R που έχουμε δει μέχρι σήμερα.
Ο επίσημος βελτιωτής της ιαπωνικής εταιρίας παρουσίασε ένα τρομερά επιθετικό πακέτο για το FL5, αντλώντας επιρροές από τα αγωνιστικά Civic που συμμετέχουν στα διάφορα πρωταθλήματα Τουρισμού (με πρωτεργάτη το BTCC). Το απόλυτο Type R, όπως το αποκαλούν οι άνθρωποι της Mugen, ξεχωρίζει από τα φουσκώματα στα φτερά, το νέο καπό, τις πλαϊνές ποδιές, το θηριώδες splitter στον εμπρός προφυλακτήρα, τον μεγαλύτερο διαχύτη με τη μονή απόληξη της εξάτμισης στον πίσω, και φυσικά τη θεόρατη ρυθμιζόμενη αεροτομή – όλα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Πάμε να δούμε τώρα, πόσο κοστίζει κάθε ένα από αυτά. Έχουμε και λέμε:
Ζάντες 19 ιντσών της BBS: 176.000 γεν έκαστη (1.052 ευρώ), πίσω φώτα LED: 86.000 γεν έκαστο (514 ευρώ), splitter στον εμπρός προφυλακτήρα: 110.000 γεν (658 ευρώ), πλαϊνές ποδιές: 110.000 γεν (658 ευρώ), διαχύτης : 120.000 γεν (717 ευρώ), αεροτομή: 308.000 γεν (1.842 ευρώ), εισαγωγές εμπρός προφυλακτήρα: 592 ευρώ, κεντρική κονσόλα από ανθρακονήματα: 71.500 γεν (428 ευρώ), επιλογέας από alcantara: 131 ευρώ, νέα μπάκετ της Recaro: 1.776 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, απαιτούνται γύρω στις 8.000 ευρώ (πάνω από 1,3 εκατ. γεν), για να έρθει το «Τάπερ» στην κατάσταση που το θαυμάζουμε.
Mηχανικές βελτιώσεις δεν ανακοινώνονται, κάτι που σημαίνει πως τα 329 άλογα και τα 420 Nm του 2.0λιτρου Turbo VTEC διατηρούνται. Όλο αυτό το carbon, ωστόσο, ενδεχομένως να έχει κατεβάσει το βάρος, οπότε δεν αποκλείεται το βελτιωμένο να χρειάζεται λιγότερο από τα 5,4 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα του εργοστασιακού, αλλά και να σταματά νωρίτερα από τα 275 χλμ./ώρα εκείνου λόγω επιβαρυμένης αεροδυναμικής (+25% κάθετης δύναμης, σύμφωνα με τη Mugen).