Το μόνιμο παράπονο όλων -και ιδανική πλατφόρμα «κραξίματος» για τους επικριτές- για τα παλιά, αξέχαστα Honda VTEC είναι η έλλειψη ροπής. Λατρευτό το στροφάρισμα στις 8.000+ σ.α.λ., συγκλονιστικός ο ήχος, αλλά η «κουφάλα» ισχύος στις χαμηλές στροφές έχει μείνει εξίσου αλησμόνητη. Εδώ έρχεται το ECU Shop, που δίνει στο Civic VTi 600 ολόκληρα Nm ροπής!
Εργοστασιακά, το κορυφαίο EG απέδιδε 150 Nm στις 7.000 σ.α.λ. (συν 160 άλογα στις 7.600 σ.α.λ.) από τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο των 1.595 κ.εκ.. Αυτό που βλέπουμε, δηλαδή, διαθέτει σχεδόν το εξαπλάσιο ποσό ροπής. Πώς γίνεται αυτό; Μήπως πρόκειται για μια από τις πολλές εφαρμογές τούρμπο, που κάνουν τον B16A να παράγει πολλές εκατοντάδες ίππων; Η απάντηση είναι ένα άφωνο «όχι», ίσων ντεσιμπέλ με αυτών που δημιουργεί η λειτουργία του κινητηρίου συνόλου. Κι όπως μπορεί να έχετε υποψιαστεί, το εν λόγω Civic είναι πια ηλεκτρικό.
Οι Ταϊλανδοί εμφανίζονται αρκετά φειδωλοί στην παροχή τεχνικών χαρακτηριστικών, αναφέροντας μόνο πως το ιαπωνικό χάτσμπακ κινείται πλέον από 3 ηλεκτροκινητήρες που παράγουν συνδυαστικά 240 ίππους και 600 Nm, σε συνεργασία με 5άρι σειριακό κιβώτιο. Το σετάρισμα είναι τουλάχιστον περίεργο, καθώς αφενός θα περίμενε κανείς περισσότερη δύναμη από 3 ηλεκτρικά μοτέρ, αφετέρου προκαλεί εντύπωση το πώς κατάφεραν να τους ζεύξουν με σειριακή μετάδοση. Εξίσου κρυψίνοες είναι και με τα στοιχεία επιδόσεων, μην ανακοινώνοντας κανένα. Το μόνο που αναφέρουν είναι ότι το αυτοκίνητο πια αποτελεί «μηχανή για dragster». Εμείς, πάντως, προτιμούμε το παραδοσιακό VTEC, κι ας χρειάζεται να κατεβάσεις 2 ταχύτητες για να προσπεράσεις.