Από την στιγμή που υπάρχει Skoda Yeti με τον κινητήρα του Audi RS 3, περισσότερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι άργησε τόσο να εμφανιστεί αντίστοιχη Octavia, παρά η ίδια η παρουσία του μεταλλαγμένου τσέχικου οικογενειακού.
Υπό κανονικές συνθήκες η Octavia RS διατίθεται είτε με τον 2λιτρο TSI των 245 ίππων και μόνο με κίνηση εμπρός, είτε με τον 2λιτρο TDI των 184 ίππων και σύστημα τετρακίνησης 4Motion (που είναι και η μοναδική έκδοση που έρχεται στη χώρα μας). Θα μπορούσε κάποιος να συνδυάσει τον TSI με την τετρακίνηση του TDI και να δημιουργήσει το «λιμουζινέ» παράγωγο του VW Golf R. Station wagon υπάρχει ήδη, με την μορφή του SEAT Leon Cupra ST. Δύσκολη μετατροπή, αλλά πραγματοποιήσιμη.
Δείτε ακόμα: Bελτιωμένο VW Golf R «διαλύει» muscle cars (+video)
Ο Γερμανός βελτιωτής RM-Performance όχι μόνο θεωρεί πως είναι εύκολο το παραπάνω «πάντρεμα», αλλά πιστεύει πως είναι τόσο εύκολο ώστε να προτιμήσει την μετατροπή μιας λευκής Octavia Combi σε «τιμωρό» των Audi RS! Ο 2.5 λτ. TFSI των 400 ίππων από το RS 3 πήρε θέση κάτω από το καπό, αρχικά στέλνοντας την δύναμη στους εμπρός τροχούς.
Στη συνέχεια οι Γερμανοί αποφάσισαν πως δεν τους έφταναν τα εργοστασιακά άλογα, οπότε αντικατέστησαν την ECU και τις πολλαπλές εισαγωγής-εξαγωγής, με αποτέλεσμα να «καλπάζουν» γύρω στα 600 άτια. Φυσικά οποιαδήποτε έννοια οδηγησιμότητας πήγε περίπατο, καθώς το μπροστινό σύστημα δεν μπορούσε με τίποτα να περάσει την δύναμη στον δρόμο. Το σύστημα τετρακίνησης του RS 3 όλως περιέργως δεν «κούμπωνε» στο πάτωμα της Octavia, οπότε η RM-Performance πήρε αυτό από το RS TDI, το ενίσχυσε, το προσάρμοσε με το κιβώτιο του κορυφαίου Α3 και δημιούργησε ένα μοναδικό «εκρηκτικό» μείγμα.
Διαβάστε επίσης: Η Skoda Octavia RS ήταν (και είναι) το πιο φθηνό οικογενειακό «γκάζι»
Πέραν αυτών υπάρχει νέα και πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση της KW, φρένα από το SEAT Leon Cupra R και νέο σετ συμπλέκτη, προκειμένου να μην «κάψει» τον δίσκο η πληθωρική ροπή (κοντά στα 650 Νm την υπολογίζουν οι δημιουργοί του).