Η ABT δεν χάνει ευκαιρία να βελτιώνει τα μοντέλα της Audi, με το νέο RS 3 να αποτελεί ιδανική πλατφόρμα δημιουργίας. Σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει από τους Γερμανούς, όμως, το RS 3-R μπορεί να έχει την εμφάνιση, αλλά δεν διαθέτει περισσότερα άλογα!
Το κατάμαυρο sport sedan φοράει ένα ιδιαίτερα επιθετικό body kit, που κατασκευάζεται από ανθρακονήματα, συνοδευόμενο από τις 20άρες ζάντες High Performance HR20 και χαμηλωμένη ανάρτηση, που γεμίζουν το RS 3 Sedan «κακία» και κάνουν το εργοστασιακό μοντέλο να φαντάζει ήπιο. Τα ελατήρια χαμηλώματος της ABT κατεβάζουν το αμάξωμα κατά 24,8 χλστ. μπροστά και 29,9 χλστ. πίσω, ενώ ο Γερμανός βελτιωτής τοποθετεί επίσης παχύτερες αντιστρεπτικές.
Κανονικά, κάπου εδώ θα ξεκινούσαμε να απαριθμούμε τις μετατροπές στον κινητήρα και να διαβάζουμε για επιπλέον άλογα. Η ABT, ωστόσο, κάνει την έκπληξη και αφήνει τον 2.5άρη TFSI στην ησυχία του! Ο πεντακύλινδρος τούρμπο δεν φέρει την παραμικρή αναβάθμιση, με τη μόνη σχετική αλλαγή να εντοπίζεται στις απολήξεις της εξάτμισης. Η απόδοση, συνεπώς, παραμένει στους 400 ίππους στις 5.600-7.000 σ.α.λ. και τα 500 Nm στις 2.250-5.600 σ.α.λ., με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic να συνεργάζεται με το σύστημα τετρακίνησης Quattro, ώστε να επιτυγχάνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ. και τελική 290 χλμ./ώρα. Νούμερα που ενδέχεται να είναι ελαφρώς διαφορετικά στο RS 3-R, λόγω μεγαλύτερων τροχών και διαφορετικής αεροδυναμικής.
Η εταιρία από το Κέμπτεν δηλώνει πως στόχος της ήταν να προσδώσει ακόμα περισσότερο κράτημα και απόκριση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του RS 3, για τους 200 τυχερούς που θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν το RS 3-R Sedan. Εναλλακτικά, υπάρχει το χάτσμπακ των 500 ίππων για όσους θέλουν επιπλέον γκάζι.