Μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στα μέρη μας, όμως γύρω από το Toyota Hilux έχει στηθεί ολόκληρη βιομηχανία βελτίωσης που εστιάζει στις μεταμοσχεύσεις κινητήρων. Στη Νότιο Αφρική ας πούμε, οργιάζουν με V8 της AMG. Πλέον «ανοίγονται» και στους V12!
Η εταιρία FatBoy Fab Works δεν επέλεξε την εύκολη λύση ενός 8κύλινδρου από κάποια Mercedes, θέλοντας να διατηρήσει την ιαπωνική ταυτότητα του Hilux και να την εμπλουτίσει με τη χάρη ενός 12κύλινδρου. Οι V12 της Toyota σπανίζουν, περιοριζόμενοι στον 1GZ-FE του προηγούμενου Century. Το σύνολο των 4.996 κ.εκ. κινούσε τη δεύτερη γενιά της ιαπωνικής ναυαρχίδας για 20 χρόνια (1997-2017), παράγοντας 286 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και 481 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Ισχύς που θα ήταν υπεραρκετή για το «σκάφος» του Hilux, όμως οι Νοτιοαφρικανοί είπαν να «ξεχαρμανιάσουν».
Δυο τουρμπίνες Garrett GT35 πήραν έκαστη θέση ανά πλευρά του V12, απογειώνοντας την ιπποδύναμη στα 540 άλογα και δημιουργώντας ένα βουνό ροπής, που ανέρχεται στα 970 Nm! Το 4άρι αυτόματο του Century κρίθηκε ως ικανότατο για τη διαχείριση τόσης ισχύος, στην εργοστασιακή του μορφή μάλιστα. Εργοστασιακά είναι και τα φρένα, δημιουργώντας εικόνες τρόμου στο μυαλό όσων φαντάζονται ένα κτήνος 540 ίππων να φρενάρει με το σύστημα πέδησης του 2.4 D-4D των 120 ίππων. Η Fab Works πάντως ετοιμάζει αναβάθμιση, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί η δυναμική του αυτοκινήτου.
Εμφανισιακά, εξαιρώντας τα αυτοκόλλητα και τις 19άρες ζάντες, τίποτα δεν προδίδει πως κάτω από το καπό υπάρχει ροπή που ισοδυναμεί σχεδόν με αυτή δυο 3λιτρων καινούργιων Supra. Όποιος σταθεί δίπλα του και προσέξει τις λεπτομέρειες, καλώς. Διαφορετικά, τον περιμένει τεράστια έκπληξη.