Τη σύγχρονη εποχή τα σπορ προσιτά αυτοκίνητα τείνουν να εξαφανιστούν, αφού όλοι οι κατασκευαστές έχουν ριχτεί στη μάχη του «εξηλεκτρισμού», προκειμένου να μειώσουν ρύπους και κατανάλωση. Τα χρόνια που υπήρχαν πολλά μικρά hot hatches ανήκουν στο παρελθόν, γιατί η πλειοψηφία των οδηγών δίνει προτεραιότητα στην άνεση, την ησυχία και τη μέγιστη δυνατή οικονομία σε καύσιμο.
Ευτυχώς όμως για τους λάτρεις της οδήγησης και όσων ανατριχιάζουν στο άκουσμα ενός «σκασίματος» από εξάτμιση, υφίσταται ακόμα κάποια ελάχιστα μοντέλα που ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη, δίχως να κοστίζουν ένα πακτωλό χρημάτων. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το νέο Hyundai i20 N, το οποίο είναι σε θέση να προσφέρει έντονες οδηγικές -και όχι μόνο- συγκινήσεις, με τιμή εκκίνησης τις 25.990 ευρώ.
Αρχικά το οπτικό νεύρο ερεθίζεται από την «πολεμική» του εμφάνιση. Πριν από μερικά χρόνια θα νόμιζε κανείς ότι όλο αυτό το σπορ «κοστούμι» είναι εξτρά. Όμως, το i20 N βγαίνει από το εργοστάσιο όπως το βλέπετε (χωρίς το «N» στα πλαϊνά) και μοιάζει σαν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για χρήση δρόμου. Χαρακτηριστικά του γνωρίσματα αποτελούν τα σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα και στα μαρσπιέ, η αεροτομή οροφής, οι κόκκινες λεπτομέρειες, οι 18άρες γκρι ζάντες, η οβάλ απόληξη της εξάτμισης και το χαμηλωμένο κατά 10 χλστ. αμάξωμα.
Ετοιμοπόλεμο είναι και το εσωτερικό του, όπου ο οδηγός «αγκαλιάζεται» από το πάρα πολύ καλό σε στήριξη και άνετο τύπου μπάκετ κάθισμα με το ενιαίο προσκέφαλο. Στη διάθεσή του έχει ακόμα το δερμάτινο τιμόνι με την παχιά στεφάνη, τον ενσωματωμένο διακόπτη N αριστερά για την επιλογή των προφίλ οδήγησης και το δεξί πλήκτρο N για την ενεργοποίηση του σπορ προγράμματος N και των εξατομικευμένων σεταρισμένων N Custom. Όσο για το κόκκινο μπουτόν θέτει σε λειτουργία ή όχι το Rev Matching, για να συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα κατά το κατέβασμα των ταχυτήτων.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα σε στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Παρόλα αυτά, με 1.500 ευρώ παραπάνω (27.490 ευρώ), είναι σχεδόν βέβαιο, ότι θα προτιμηθεί η έκδοση με το Performance Pack. Αυτό διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, πλήκτρο εκκίνησης start, έξυπνο κλειδί, αισθητήρα βροχής και το κυριότερο όλων, το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης N Corner Carving Differential.
Την «ώθηση» του i20 N αναλαμβάνει το μηχανικό σύνολο 1.6 Τ-GDi Flat Power, ισχύος 204 ίππων στις 5.500 – 6.000 σ.α.λ. και 275 Nm ροπής στις 1.750-4.500 σ.α.λ. (304 Nm με overboost στις 2.000 – 4.000 σ.α.λ.). Στις υπηρεσίες του οδηγού παρέχονται ακόμα τα προφίλ Eco, Normal, Sport, N και N Custom, διαμορφώνοντας την απόκριση του κινητήρα, τις ρυθμίσεις του ESC, το ήχο της εξάτμισης και το βάρος του τιμονιού. Με τα δύο τελευταία προγράμματα μειώνεται αναμενόμενα σε άνεση, γιατί προορίζεται για πιεσμένους ρυθμούς. Ωστόσο, τα πιο έντονα σκασίματα από την εξάτμιση ακούγονται σαν μελωδία στα αυτιά του λάτρη της οδήγησης.
Το i20 N Performance Pack εντυπωσιάζει με το πώς στρίβει και ακολουθεί με ακρίβεια χάρακα τις εντολές. Πατάς φουλ γκάζι και επιταχύνεις μέσα στη στροφή, δίχως το αυτοκίνητο να σπινάρει άσκοπα και να πετάει «μούτρα». Αρκεί το μοτέρ να δουλεύει στις μεσαίες και υψηλές στροφές, γιατί στις πιο χαμηλές δεν δείχνει τη δύναμή του. Από πλευράς επιδόσεων, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 6,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Η Hyundai ανακοινώνει εκπομπές CO2 158 γρ./χλμ. και κατανάλωση 7,0 λτ./100 χλμ. Μια μέση ρεαλιστική τιμή είναι τα 9,6 λτ./100 χλμ., σε χαλαρούς ρυθμούς μπορεί να πέσει έως και 2 λτ./100 χλμ. αλλά με φουλ γκάζι θα ανέβει μέχρι και 3 λτ./100 χλμ. Ούτως ή άλλως δεν απευθύνεται σε αυτούς που τσιγκουνεύονται το γκάζι και τη βενζίνη.