Η Suzuki έχει δύο δυνατούς «παίχτες» στις πολύ δημοφιλείς κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων SUV, το Vitara και το S-Cross αντίστοιχα. Αμφότερα διαθέτουν αρκετά χαρίσματα, μεταξύ αυτών και οι εξαιρετικά ανταγωνιστικές και προσιτές τιμές, ειδικά με τον κινητήρα 1.4 129 hp Hybrid 48V. To S-Cross θα το επιλέξουν όσοι θέλουν περισσότερους χώρους σε σχέση με το Vitara, χωρίς όμως να ξεφεύγει πολύ σε εξωτερικές διαστάσεις, προς όφελος της ευελιξίας.
Το ποσό των 22.880 ευρώ που εκκινεί το S-Cross GL βρίσκεται σε παραπλήσια επίπεδα ή και χαμηλότερα από πολλά μικρά SUV. Ακόμα και στο S-Cross GL+, η τιμή των 25.080 ευρώ είναι ασυναγώνιστη σε συνάρτηση με τον κινητήρα που διαθέτει και τον πλουσιότατο εξοπλισμό. To S-Cross GL εφοδιάζεται με: 7 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις και ζάντες αλουμινίου. Το πιο ακριβό κατά 2.200 ευρώ S-Cross GL+ περιλαμβάνει επιπλέον τα εξής: Αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικών πινακίδων, αισθητήρες φωτός και βροχής, αυτόματη ρύθμιση δέσμης φώτων, κάμερα 360 μοιρών, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά, εκκίνηση χωρίς κλειδί, 2ζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες κ.λπ.
Το νέο Suzuki S-Cross τοποθετείται στη βάση των C-SUV από πλευράς μήκους (4.300 χιλιοστά), όμως έχει αρκετό πλάτος (1.785 χλστ.) και μεταξόνιο (2.600 χλστ.), ενώ δεν είναι πολύ ψηλό (1.580 χλστ.). Παρότι «μαζεμένο» για μικρομεσαίο SUV, είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες χωρίς κανένα πρόβλημα, ακόμα και αν πρόκειται για πιο ψηλούς. Ο μπόλικος αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, μαζί με το αρκετό ωφέλιμο πλάτος, καθιστούν εφικτή τη μετακίνηση ενός ακόμα ατόμου στο πίσω κάθισμα, εφόσον χρειαστεί. Το πορτ μπαγκάζ αριθμεί 430 λίτρα και να φτάνει μέχρι τα 1.230 λίτρα, όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος. Από πλευράς κατασκευής, η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, ενώ ευχάριστη νότα αποτελεί στο ταμπλό η μαλακή επένδυση με τις ραφές από την πλευρά του συνοδηγού.
Στα μηχανικά μέρη, ο ήπια υβριδικός 1.400άρης BoosterJet είναι πολύ καλός σε όλα του. Η απόδοση των 129 ίππων μπορεί να μην ενθουσιάζει, όμως τα 235 Nm ροπής, σε συνδυασμό με την έξοχη κλιμάκωση του κιβωτίου και το ηλεκτρικό μπουστάρισμα των 14 ίππων και 53 Nm, συνθέτουν ένα σύνολο που «πάει» και δεν «καίει». Τα 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,5 δευτερολέπτων, ωστόσο αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τον οδηγό είναι το γεμάτο τράβηγμα και η άριστη ελαστικότητα του μοτέρ από τις πολύ χαμηλές στροφές. Ούτε κενά απόδοσης, ούτε κομπιάσματα, αλλά ούτε και εξάρσεις. Γραμμικά και πολιτισμένα περνάει η δύναμη στο δρόμο, χωρίς παράλληλα οι επιβάτες να ενοχλούνται από παρασιτικούς θορύβους. Η μέση τιμή της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 7,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 120 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Τις ανέσεις που απολαμβάνουν οι επιβάτες του S-Cross ενισχύει με τη σειρά της η απορροφητική ανάρτηση. Μαζί με την αποτελεσματική ηχομόνωση, το μικρομεσαίο ιαπωνικό SUV κάνει ξεκούραστα ταξίδια. Οι διάφορες λακκούβες, φρεάτια και λοιπές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς, προσδίδοντας έναν ευχάριστα ποιοτικό τόνο στην κίνηση του S-Cross. Εντυπωσιακά άνετο είναι και σε κακοτράχαλες εκτός δρόμου διαδρομές, όπου τα 175 χλστ. της απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν επαρκή «αέρα» του από τις πέτρες, όμως οι υπερβολές θα πρέπει να αποφεύγονται, λόγω ασφάλτινων ελαστικών και κίνησης εμπρός. Για περισσότερη «περιπέτεια» υπάρχει το τετρακίνητο, αλλά μαζί με ένα σετ μεικτών ελαστικών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.373 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 129/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 235/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,5 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 195 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 7,1 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 120 |
*Δοκιμής |