Toyota Yaris Cross σε τιμές πρόκληση

Η Toyota έχει καταφέρει να συγκρατήσει τις τιμές του Yaris Cross σε άκρως ανταγωνιστικά και βατά επίπεδα, σε συνδυασμό με τον πολύ καλό εξοπλισμό από τη βασική του έκδοση και τους αποδοτικούς του κινητήρες. Με αμιγώς βενζίνης μηχανικό σύνολο 1.5 125 hp ξεκινά από 19.870 ευρώ, ενώ το με το 1.5 116 hp Hybrid εκκινεί από 22.720 ευρώ και είναι με διαφορά το φθηνότερο full hybrid B-SUV.

Περισσότερη δύναμη ή χαμηλότερη κατανάλωση;

Toyota Yaris Cross 1.5 125 test front

Ο αγοραστής του Yaris Cross θα έρθει στο δίλημμα επιλογής κινητήρα, αφού από τη μία πλευρά ο 1.5 125 hp εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις και ο 1.5 116 hp Hybrid διαθέτει αισθητά χαμηλότερη κατανάλωση. Επίσης, η διαφορά των 2.850 ευρώ στις αρχικές τους τιμές δεν είναι καθόλου αμελητέα, αν και σε βάθος χρόνου (ανάλογα τη χρήση και την τιμή της βενζίνης) γίνεται απόσβεση από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και το λιγότερο καύσιμο που απαιτεί το υβριδικό.

Το 1.500άρι αμιγώς βενζίνης με τους 125 ίππους και τα 153 Nm ροπής επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και εμφανίζει αρκετή ζωντάνια. Η μεικτή του κατανάλωση στη δοκιμή έδειξε 7,7 λτ./100 χλμ., δηλαδή στα 1.000 χιλιόμετρα το κόστος ισοδυναμεί με 150 ευρώ (με τρέχουσα μέση τιμή βενζίνης  1,948 €/λτ.). Επίσης, με εκπομπές CO2 στα 133 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 85 ευρώ. Το υβριδικό Yaris Cross χάνει ελαφρώς σε επιδόσεις, όμως καίει μόλις 5,5 λτ./100 χλμ. (107 ευρώ στα 1.000 χλμ.) και με CO2 100 γρ./χλμ. τα τέλη είναι μηδενικά. Στην πόλη όπου κινείται και ηλεκτρικά, η κατανάλωση πέφτει κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ., οπότε είναι ακόμα πιο οικονομικό σε βενζίνη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο 1.5 λτ. 125 hp 1.5 λτ. Hybrid 116 hp
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.490 1.490
Ταχύτητες 6 e-CVT
Ισχύς (hp/σ.α.λ.) 125/6.600 92/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 153/4.800-5.000 120/3.600-4.800
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (hp) 80
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 141
Συνδυαστική ισχύς (HP) 116
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,9 11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 170
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 7,7 5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 133 100
Βάρος (κιλά) 1.115 1.175
*Δοκιμής

Το αμιγώς βενζίνης είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ το υβριδικό είναι «γκάζι – φρένο», χωρίς αλλαγές ταχυτήτων για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου σε μια διαδρομή με στροφές για παράδειγμα. Ανεξαρτήτως όμως κινητήρα, το Yaris Cross με το σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων πατάει πολύ καλά και με σιγουριά. Όμως όσοι θέλουν περισσότερη άνεση στην απόσβεση των ανωμαλιών των δρόμων δεν θα ικανοποιηθούν ιδιαίτερα.

Καλοφτιαγμένο εσωτερικό με αρκετούς χώρους

Το εσωτερικό του Yaris Cross είναι πανομοιότυπο με του αδελφού Yaris, παρόλο που εξωτερικά τα δύο αυτοκίνητα δεν μοιάζουν σχεδόν καθόλου. Το ταμπλό με τις καμπύλες επιφάνειες καλύπτεται σε ένα τμήμα του από μαλακό πλαστικό το οποίο αναβαθμίζει τη συνολική ποιότητα, μαζί και με τη γεροδεμένη συναρμογή. Στο κέντρο του κυριαρχεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών με το εύχρηστο μενού και τα σύγχρονα γραφικά.

Όσον αφορά τους χώρους, το Yaris Cross είναι σε θέση να χωρέσει χωρίς στρίμωγμα τέσσερα ενήλικα άτομα. Παράλληλα, το πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει τις ανέσεις στο πίσω κάθισμα, όμως αρνητικό γνώρισμα είναι το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών. Όσο για τις αποσκευές, το πορτ μπαγκάζ των 397 λίτρων είναι αρκετό, ενώ η εύκαμπτη εταζέρα ενισχύει την πρακτικότητα

Σχετικά με τον εξοπλισμό τους, από τη βασική έκδοση Active ανήκουν τα εξής:

  • 8 αερόσακοι
  • Αυτόματο φρενάρισμα
  • Διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας
  • Αισθητήρας φώτων και βροχής
  • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες
  • Air condition (αυτόματος κλιματισμός στο Hybrid)
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Ζάντες αλουμινίου

Get it on Google Play Download on the App Store