Ο νέος και πρώτος εκπρόσωπος της Toyota στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, το Yaris Cross, έχει σημειώσει ήδη μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα, ακολουθούμενο τα χνάρια του χάτσμπακ Yaris. Όμως, τα δύο αυτοκίνητα διαφέρουν ριζικά εξωτερικά, που σημαίνει ότι το Yaris Cross δεν είναι απλά ένα Yaris πιο ψηλό και με πλαστικά προστατευτικά. Αυτό άλλωστε γίνεται αμέσως ορατό, μιας και το Yaris Cross έχει το δικό του χαρακτήρα και υιοθετεί στοιχεία από τα μεγαλύτερα SUV της Toyota. Παράλληλα όλες οι διαστάσεις του είναι μεγαλύτερες (μήκος 4.180 χλστ.), εκτός από το μεταξόνιο.
Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι ταυτόσημη με του Yaris, εάν εξαιρέσουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών (εκτός της βασικής έκδοσης). Η οθόνη αφής των 8 ιντσών (9 ιντσών στις πιο πλούσιες εκδόσεις) είναι ευκρινής και απαιτεί ελάχιστο χρόνο προσαρμογής, με τις καθιερωμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay και Android Auto) να είναι παρούσες. Το Yaris Cross είναι αρκετά καλό σε ποιότητα, προσφέρει επαρκείς χώρους για τους επιβάτες και χώρο αποσκευών 397 λίτρων.
Σχετικά με τον εξοπλισμό, από την πρώτη έκδοση Active δεν λείπει κάτι το ουσιαστικό. Διαθέτει 8 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, adaptive cruise control, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αισθητήρες φώτων και βροχής, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition και ζάντες αλουμινίου. Όλα αυτά στην πολύ ανταγωνιστική τιμή των 19.170 ευρώ. Μέσω του χρηματοδοτικού προγράμματος Toyota Easy, η απόκτησή του μπορεί να γίνει πιο εύκολη, χωρίς να εκταμιευτεί όλο το κεφάλαιο. Ενδεικτικά με 50% προκαταβολή (9.585 ευρώ) και αποπληρωμή σε 72 μήνες, η μηνιαία δόση είναι στα 175,16 ευρώ (ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο 8,9%). Φυσικά υπάρχουν και άλλοι συνδυασμοί, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες του πελάτη και την έκδοση που θέλει.
Ποσά που αφορούν το Yaris Cross με το δυνατό 1.500άρη κινητήρα Dynamic Force, ισχύος 125 ίππων και 153 Nm ροπής. Νούμερα εξαιρετικά για ατμοσφαιρικό σύνολο 3 κυλίνδρων, προσφέροντας επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική 180 χλμ./ώρα. Η δύναμη είναι αρκετή, ωστόσο ο θόρυβος από τον κινητήρα κάνει αισθητή την παρουσία του και εντείνεται όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Η κατανάλωση με νορμάλ οδήγηση και σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 7,7 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 133 γρ./χλμ., τα τέλη κυκλοφορίας είναι στα 85 ευρώ.
Στην οδήγηση, το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με ένα αρκούντως σφιχτό σετάρισμα στην ανάρτηση, χαρίζουν στο Yaris Cross πολύ καλή σταθερότητα. To τιμόνι διακρίνεται για το βάρος του και τα φρένα συμβάλλουν με τη σειρά τους στο αίσθημα ασφάλειας. Η απόσβεση κινείται σε αξιοσέβαστα επίπεδα, χωρίς ωστόσο, να είναι από τα πιο άνετα μικρά SUV.