Πριν από όχι πολλά χρόνια, το ποσό των 20.000 ευρώ έφτανε και περίσσευε για να αγοράσει κανείς ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο και να εξυπηρετήσει άνετα τις όποιες ανάγκες του, δίχως να κάνει παραχωρήσεις. Τώρα αυτά τα χρήματα φτάνουν οριακά για μικρά αυτοκίνητα, ενώ αν κοιτάξουμε προς τα SUV, τότε το κασέ ανεβαίνει πολύ ψηλότερα. Παρόλα αυτά, ακόμα κάποια μοντέλα συνεχίζουν να πωλούνται σε προσιτές τιμές, όπως είναι και το μικρότερο SUV της Hyundai, το Bayon.
Οι τιμές του ξεκινούν από μόλις 16.640 ευρώ στην αρχική έκδοση Exclusive με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα των 84 ίππων, όμως το 1.0 T-GDi 100 hp στις 18.040 ευρώ αποτελεί σίγουρα μια πιο ολοκληρωμένη επιλογή. Ένα σκαλοπάτι πιο πάνω τοποθετείται η έκδοση Premium, όπου με το turbo αυτό μοτέρ κοστίζει από 18.840 ευρώ και αποτελεί την τέλεια πρόταση. Συνδυάζει το αποδοτικό αυτό μηχανικό σύνολο με εξοπλισμό που πραγματικά εντυπωσιάζει. Πιο αναλυτικά διαθέτει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Διατήρηση λωρίδας
- Οθόνη 8 ιντσών
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Αυτόματο κλιματισμό
- Όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Φώτα LED
- Drive Mode Select
- Ζάντες αλουμινίου
Το Bayon, πέρα από την ασυναγώνιστη σχέση τιμής – εξοπλισμού, κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις και με τον ευφάνταστο σχεδιασμό του εξωτερικά. Το εσωτερικό είναι πιο ήπιων τόνων αλλά μοντέρνο, εστιάζοντας στην πρακτικότητα, εργονομία και τη γεροδεμένη κατασκευή. Σημαντικό ατού του μικρού SUV της Hyundai είναι οι χώροι, παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ.). Στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν χωρίς καμία παραχώρηση δύο ενήλικα άτομα συν ένα μικρότερο, ενώ μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων, όπου μπορούν να χωρέσουν αρκετοί σάκοι και βαλίτσες.
Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει το Bayon και στο δρόμο, χάρη στον πετυχημένο συνδυασμό του κινητήρα, πλαισίου και ρυθμίσεων των αναρτήσεων. Το ελαστικό και ραφιναρισμένο 1.000άρι turbo μοτέρ με τους 100 ίππους και τα 172 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά στο αμάξωμά του, πετυχαίνοντας σβέλτες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.) και εν κινήσει, χωρίς να απαιτεί μεγάλες ποσότητες αμόλυβδης (7,5 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή). Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και η οδική του συμπεριφορά, παρά το οικογενειακό κατά βάση προφίλ του αυτοκινήτου. Το Bayon ελίσσεται εύκολα στην πόλη και ταξιδεύει με ασφάλεια σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ δεν θα αρνηθεί και στην πίεση, σε διαδρομές με στροφές. Επιπλέον, σύμμαχοι του οδηγού είναι το τιμόνι με το σωστό βάρος και αμεσότητα (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη), καθώς και τα δυνατά φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς.