Η επέλαση των SUV τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει σημαντικά την αγορά του αυτοκινήτου, αφού η ζήτηση και η προσφορά τέτοιων μοντέλων έχει αυξηθεί σημαντικά, κλέβοντας πωλήσεις από άλλες, πρώην ισχυρές κατηγορίες. Αυτό είναι άλλωστε κάτι το λογικό, μιας και τα SUV είναι πιο πρακτικά σε σχέση με τα κλασικά 5θυρα χάτσμπακ. Καταρχήν, η είσοδος και έξοδος από ένα SUV γίνεται πιο εύκολα λόγω των πιο ψηλά τοποθετημένων καθισμάτων. Το ίδιο ισχύει και για την φορτοεκφόρτωση στο πορτ μπαγκάζ, ενώ η πιο ψηλή θέση οδήγησης ευνοεί την ορατότητα και κάνει πολλούς να νιώθουν περισσότερο ασφαλείς.
Πέρα όμως από την πρακτικότητα, τα SUV είναι συνήθως πιο ελκυστικά και στο μάτι. Βέβαια υπάρχουν κάποια με πιο ευφάνταστο σχεδιασμό, όπως ισχύει για το Hyundai Kona. Μετά την πρόσφατη ανανέωση απέκτησε ένα πιο δυναμικό και στιλάτο εμπρός άκρο, όπου διακρίνονται το καμπυλωτό ρύγχος, ο μεγάλος κεντρικός αεραγωγός, τα λεπτά φώτα ημέρας και τα νέα κυρίως φώτα χαμηλότερα. Με μήκος 4.205 χλστ., το Kona τοποθετείται στο μέσο της κατηγορίας των B-SUV, συνδυάζοντας με επιτυχία την ευελιξία στις μετακινήσεις με τους αρκετά καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το Kona είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις μέχρι τέσσερα ενήλικα άτομα και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 361 λίτρα, συν τις θήκες που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο.
Ο εκσυγχρονισμένος θάλαμος των επιβατών του ανανεωμένου Kona εμφανίζει μοντέρνα αισθητική, ενώ ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την εργονομία. Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά είναι ιδιαίτερα γεροδεμένα και δείχνουν συμπαγή. Επίσης, η καμπίνα του Kona από την αρχική έκδοση 1.0 T-GDi 120 PS Exclusive των 17.890 ευρώ είναι πλούσια εξοπλισμένη και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, αυτόματη λειτουργία φώτων, κάμερα οπισθοπορείας και οθόνη αφής 8 ιντσών. Στάνταρ είναι ακόμα τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας και ζάντες αλουμινίου.
Την κίνηση του Kona 1.0 T-GDi αναλαμβάνει το αποδοτικό και ισορροπημένο 3κύλινδρο turbo μηχανικό των 120 ίππων και 172 Nm ροπής στις 1.500 – 4.000 σ.α.λ. Το πρώτο στοιχείο που εκτιμάται αμέσως είναι η ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία, αφού τυχόν ανεπιθύμητοι θόρυβοι, κραδασμοί και δονήσεις δεν υφίστανται. Ο κινητήρας τραβάει εξαιρετικά από τις χαμηλές κιόλας στροφές, προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ. και τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 132 γρ./χλμ.
Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει το Kona και στην οδήγηση, μιας και συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με την σταθερότητα. Οι αναρτήσεις με την κατάλληλη ρύθμιση μαζί με το στιβαρό πλαίσιο φιλτράρουν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ κρατούν χαμηλά το θόρυβο κύλισης. Παράλληλα το Kona διακρίνεται για την ασφαλή οδική του συμπεριφορά και την σιγουριά που αποπνέει ανεξαρτήτως διαδρομής.