Η πολυπληθής και δημοφιλής κατηγορία των SUV απαρτίζεται από δεκάδες μοντέλα διαφόρων κατηγοριών, μεγεθών και τιμών, που είναι σε θέση να καλύψουν κάθε πιθανή ανάγκη και γούστο. Στη βάση των SUV συναντάμε τα μικρά SUV (B-SUV), με το υψηλό αγοραστικό ενδιαφέρον, καθώς είναι πολύ πρακτικά, άνετα και πωλούνται σε προσιτές τιμές.
Η νεότερη πρόταση στα B-SUV συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα και μάλλον είναι αδύνατο να μην ικανοποιήσει τον εκάστοτε πελάτη στους περισσότερους (αν όχι σε όλους) τους τομείς. Πρόκειται για το πιο μικρό SUV της Hyundai, το άρτι αφιχθέν Bayon, στο οποίο όταν μπαίνεις στο εσωτερικό του, αλλά και το οδηγείς, αισθάνεσαι σαν να «φοράς» το αυτοκίνητο και να «πετάς». Είναι τόσο άνετο, πρακτικό, εύκολο στους χειρισμούς και στην οδήγηση που το μαθαίνεις αμέσως, νιώθεις ωραία και ασφαλής, ενώ με τους turbo κινητήρες έχεις και την απαιτούμενη δύναμη.
Στην αρχική έκδοση 1.0 T-GDi 100 PS Exclusive, το Bayon πωλείται στην τιμή των 17.190 ευρώ, συνοδευόμενο με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Συγκεκριμένα διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση σύγκρουσης, αναγνώριση οδικών σημάτων, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, συναγερμό, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, φώτα ημέρας και θέσης LED, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών κ.λπ.
Με 800 ευρώ παραπάνω (17.990 ευρώ) ο αγοραστής παίρνει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, μεταλλικά πεντάλ, κεντρικό υποβραχιόνιο, ατμοσφαιρικό φωτισμό, σκούρα κρύσταλλα, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Ανεξαρτήτως έκδοσης, η Hyundai παρέχει το Bayon με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, συν 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ετήσιο τεχνικό έλεγχο και εγγύηση βαφής.
Ο γνωστός και αποδοτικός 3κύλινδρος 1.000άρης turbo που κινεί το Bayon, ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα των 1.095 κιλών βάρους και μήκους 4.180 χλστ. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την πολιτισμένη λειτουργία και το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, αποδίδει 100 ίππους στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ., ενώ μετάδοση γίνεται μέσω ενός εύχρηστου μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,7 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 118-123 γρ./χλμ.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, τα πρώτα θετικά στοιχεία που αποκομίζει ο οδηγός του Bayon είναι η άνεση από τις ορθά ρυθμισμένες αναρτήσεις και ο χαμηλός θόρυβο κύλισης. Μαζί με τη στιβαρή κατασκευή και το άκαμπτο πλαίσιο, το νέο κόμπακτ SUV της Hyundai αποπνέει σιγουριά και ασφάλεια στο δρόμο. Σε συνδυασμό με την ευελιξία και την ευκολία στους χειρισμούς, το Bayon είναι ένα πολύ ξεκούραστο αυτοκίνητο.
Στις ανέσεις που απολαμβάνουν οδηγός και επιβάτες συμβάλει και η ευρύχωρη – καλοφτιαγμένη καμπίνα με τη γεροδεμένη συναρμογή των διαφόρων επιμέρους επιφανειών. Η υψηλή θέση του καθίσματος προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα στον οδηγό, διευκολύνοντας παράλληλα την επιβίβαση και αποβίβαση από το όχημα. Παρά τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις, το εσωτερικό Bayon «κρύβει» χώρους μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Στο πίσω κάθισμα θα μετακινηθούν δίχως καμία παραχώρηση 2 ενήλικα άτομα ή και ένας ακόμα με λίγο στρίμωγμα. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων με την πολύ πρακτική εταζέρα, η οποία αν χρειαστεί να αφαιρεθεί, μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί στην πλάτη του πίσω καθίσματος και να συρθεί στις ειδικά διαμορφωμένες ράγες των πλευρικών τοιχωμάτων.