Είχατε ποτέ σκεφτεί ότι με την επιλογή ενός οικονομικού και σε κόστος κατανάλωσης αυτοκινήτου και μάλιστα SUV, μπορείτε να εξοικονομήσετε ακόμα και ένα ολόκληρο μισθό το χρόνο; Πιθανώς όχι, γιατί είναι τόσα πολλά τα έξοδα κάθε μέρα, όπου τα ευρώ εξανεμίζονται σε χρόνο ρεκόρ! Και όμως το Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG «σώζει» ένα μηνιάτικο ετησίως, εάν το συγκρίνουμε με άλλα αυτοκίνητα αμιγώς βενζίνης ίδιας κατηγορίας ή χάτσμπακ μικρά/μικρομεσαία.
Με κόστος 7 λεπτά στο χιλιόμετρο
Παλιές καλές εποχές θυμίζει αυτό το τόσο χαμηλό κόστος, όχι με βάση τα στοιχεία του κατασκευαστή, αλλά σε πραγματικές συνθήκες. Η μεικτή κατανάλωση του Captur LPG με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων και 170 Nm ροπής (με LPG), βρέθηκε στη δοκιμή στα 8,5 λτ./100 χλμ. Με τωρινή μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 0,843€/λτ. (0,768 στην Αττική), κάθε 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν στον οδηγό του μόλις 7,2 ευρώ. Σε ένα αμιγώς βενζίνης με μέση κατανάλωση στα 8 λτ./100 χλμ. και τιμή 95άρας στα 1,828€/λτ., το κόστος διαμορφώνεται στα 14,6 ευρώ. Συνεπώς, στα 15.000 χλμ. που διανύει κατά μέσο όρο ένας οδηγός το χρόνο, για LPG θα πληρώσει 1.080 ευρώ, ενώ για βενζίνη θα φτάσει τις 2.190 ευρώ. Κοινώς θα του μείνουν στην τσέπη 1.110 ευρώ!
Ευχαριστιέσαι χιλιόμετρα
Με τόσο χαμηλό κόστος για το υγραέριο, συν του ότι πρατήρια για ανεφοδιασμό LPG υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, ο οδηγός του Captur 1.0 TCe 100 LPG δεν έχει περιορισμούς στις μετακινήσεις του. Ειδικά στα ταξίδια η κατανάλωση και κατά επέκταση η δαπάνη μειώνονται και άλλο, ενώ το αυτοκίνητο είναι πολύ άνετο και ξεκούραστο. Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια δεξαμενή LPG 40 λίτρων, ενώ τη συνολική αυτονομία αυξάνει σημαντικά και το ρεζερβουάρ βενζίνης των 48 λίτρων. Με την επιλογή της βενζίνης (μέσω του σχετικού διακόπτη στο ταμπλό) η απόδοση μειώνεται στους 91 ίππους και τα 160 Nm ροπής, αν και είναι βέβαιο ότι θα χρησιμοποιηθεί ελάχιστα.
Η εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο έχει ανεπαίσθητες διαφορές. Ένας έμπειρος οδηγός και αφού στήσει αυτί, θα αντιληφθεί την ελάχιστα πιο έντονη χροιά του 3κύλινδρου κινητήρα όταν χρησιμοποιεί το υγραέριο. Επίσης, με το LPG το γκάζι είναι πιο γεμάτο, ιδίως μόλις το στροφόμετρο περάσει τις 2.000 σ.α.λ. Λεπτομέρειες, οι οποίες σε καθημερινές συνθήκες ρουτίνας δεν θα απασχολήσουν κανέναν. Ούτως ή άλλως αυτό που μετράει περισσότερο είναι στο δια ταύτα, δηλαδή στο έξοδο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς με LPG (PS/σ.α.λ.) | 100/4.600 |
Ροπή με LPG (Nm/σ.α.λ.) | 170/2.000 |
Ισχύς με βενζίνη (PS/σ.α.λ.) | 91/4.800 |
Ροπή με βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.100 |
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) | 13,0/14,3 |
Τελ. ταχ. LPG/B (χλμ./ώρα) | 173/168 |
Κατ/λωση LPG/B (λτ./100 χλμ.)* | 8,5/6,5 |
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) | 119/134 |
*Δοκιμής |
Όμορφο, ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό
Μαζί με όλα τα παραπάνω προτερήματα του Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG, προστίθενται και πολλά ακόμα. Καταρχήν, είναι ένα πολύ κομψό SUV, το οποίο χαίρεται κανείς να το βλέπει, όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και στο εσωτερικό του. Αυτό εντυπωσιάζει και με την προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής του, αφού δεν έχει να ζηλέψει κάτι από μικρομεσαία SUV. Τα μαλακά υλικά σε πολλές επιφάνειες του ταμπλό και των εμπρός θυρών μαζί με τον πολυτελή διάκοσμο, το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας του. Το ίδιο ισχύει και σε επίπεδο χώρων, αφού το Captur θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερα άτομα. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων, ο οποίος μεγαλώνει μέχρι τα 536 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω συρόμενου καθίσματος.
Τιμή από 23.810 ευρώ
Το Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG ξεκινά από την τιμή των 23.810 ευρώ, στην έκδοση Equilibre. Στον εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, οθόνη αφής 7 ιντσών, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις και κλιματισμός. Με μικρή επιβάρυνση της τάξεως των 850 ευρώ επιπλέον (24.660 ευρώ), η έκδοση Equilibre Plus προσφέρει ακόμα αυτόματο κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και κάρτα Renault Hands Free.