Η τιμή ενός αυτοκινήτου σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό που προσφέρει, τον κινητήρα και τα υπόλοιπα επιμέρους χαρακτηριστικά, παίζουν σημαντικό ρόλο στην εμπορική του σταδιοδρομία. Άλλωστε οι περισσότεροι αγοραστές αναζητούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες και απαιτήσεις τους χωρίς να δαπανήσουν ένα πακτωλό χρημάτων και να βγουν όσο το δυνατόν κερδισμένοι από το καινούργιο τους αυτοκίνητο.
Το νέο μοντέλο που αποτελεί μια ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση, μιας και συνδυάζει όλα τα παραπάνω ζητούμενα, ενώ πωλείται σε άκρως ανταγωνιστικές και δελεαστικές τιμές, είναι το Hyundai Bayon. Η αρχική του έκδοση Exclusive με τον 1.2 MPI 84 hp κινητήρα κοστίζει από μόλις 15.790 ευρώ, συνοδευόμενη με όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Όσοι όμως θέλουν περισσότερη δύναμη και τα πάντα όλα σε εξοπλισμό, τότε το 1.0 T-GDi 100 hp Premium στις 17.990 ευρώ θα τους καλύψει σε κάθε τομέα.
Ξεκινώντας από τον εξοπλισμό, η λίστα των στάνταρ είναι μακροσκελής και διαθέτει τα παρακάτω:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Προειδοποίηση σύγκρουσης
- Αναγνώριση οδικών σημάτων
- Προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Αυτόματο κλιματισμό
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Συναγερμό
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων
- Φώτα ημέρας και θέσης LED
- Αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών
- Μεταλλικά πεντάλ
- Κεντρικό υποβραχιόνιο
- Ατμοσφαιρικό φωτισμό
- Σκούρα κρύσταλλα
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Χώροι μεγαλύτερου αυτοκινήτου
Το Bayon με μήκος 4.180 χλστ. αποτελεί το μικρότερο SUV της Hyundai και είναι λίγο μεγαλύτερο από ένα μικρό 5θυρο χάτσμπακ. Ωστόσο, οι χώροι για τους επιβάτες και αποσκευές εύκολα συγκρίνονται με των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας θα μετακινηθούν δίχως καμία παραχώρηση 2 ενήλικα άτομα ή και ένας ακόμα με λίγο στρίμωγμα, ενώ το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων θα χωρέσει τις αποσκευές μιας οικογένειας.
Ο σχεδιασμός και τα υλικά της καμπίνας προέρχονται αυτούσια από το i20, στο οποίο άλλωστε βασίζεται το Bayon, αλλά διαφέρει καθολικά από αυτό εσωτερικά. Στο ταμπλό κυριαρχούν οι ίσιες γραμμές και οι απαλές καμπύλες στο άνω τμήμα, καθώς επίσης και οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία των 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων και μία των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Τα σκληρά πλαστικά που απαρτίζουν την καμπίνα είναι στιβαρά και γεροδεμένα μεταξύ τους, αποτρέποντας έτσι εμφάνιση τυχόν τριγμών, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο περνάει από γεμάτα ρωγμές και ανωμαλίες οδοστρώματα.
Άνετο και ευκολοδήγητο
Στις ανέσεις που απολαμβάνουν οι επιβάτες του Bayon συμβάλλουν και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις, μαζί με το πολύ καλής ακαμψίας πλαίσιο. Ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός, ενώ οι διάφορες λακκούβες και μπαλώματα φιλτράρονται με επιτυχία. Παράλληλα το νέο κόμπακτ SUV της Hyundai αποπνέει σιγουριά και ασφάλεια στο δρόμο, είναι ιδιαίτερα εύκολο στην οδήγηση και στους χειρισμούς γενικότερα.
Γνωστή αξία αποτελεί με τη σειρά του και ο 3κύλινδρος turbo 1.000άρης κινητήρας, με την απόδοση των 100 ίππων στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και των 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Με το ενός εύχρηστο μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το Bayon επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ.