Το αυτοκίνητο στις μέρες μας είναι ένα πολυεργαλείο! Καλύπτει το καθημερινό «πήγαινε-έλα», αλλά και τις μετακινήσεις αναψυχής, από τις πιο κοντινές έως τις πιο μακρινές διαδρομές. Το αγοραστικό κοινό, τα τελευταία χρόνια έχει δείξει μια σαφή προτίμηση στα SUV οχήματα, λόγω του πολυδιάστατου χαρακτήρα τους. Υπάρχουν όμως μερικές επιλογές που είναι πρακτικές και δυναμικές παράλληλα, με πλήθος έξυπνων λύσεων που απογειώνουν την πρακτικότητα. Μια τέτοια πρόταση, είναι το Skoda Kamiq, το οποίο στην έκδοση Ambition με τον 1.0 TSI κινητήρα των 110 ίππων κοστίζει από 17.900 ευρώ.
Στην τιμή αυτή δεν λείπει απολύτως τίποτα από τον εξοπλισμό του, μιας και ενσωματώνει τα εξής: 6 αερόσακους, σύστημα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, cruise control, ηλεκτρικούς καθρέπτες, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, εκκίνηση χωρίς κλειδί, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.α.
Το εξαιρετικά ευχάριστο είναι πως πέρα από τον πλούσιο εξοπλισμό, ο υποψήφιος κάτοχος απολαμβάνει και μια προσεγμένη καμπίνα που απαρτίζεται από πολύ καλής ποιοτικά υλικά. Επιπλέον, παρέχει όλες τις ανέσεις, αλλά και πλήθος έξυπνων λύσεων με πολλές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, συνολικής χωρητικότητας 26 λίτρων. Κανείς από τους επιβάτες δεν πρόκειται να παραπονεθεί, μιας κι οι χώροι είναι άνετοι τόσο για το κεφάλι, όσο και τα πόδια τους, με τις αποσκευές να βολεύονται στο μεγάλο διαθέσιμο χώρο των 400 λίτρων.
Πετυχημένος συνδυασμός απόδοσης & οδικής συμπεριφοράς
Το «αθλητικό» Skoda Kamiq κινείται από τον αποδοτικό κινητήρα 1.0 TSI με 110 ίππους και 200 Nm ροπής. Δύναμη που χρειάζεται 10,2 δλ. για να επιταχύνει το Kamiq έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 194 χλμ./ώρα. Πολύ καλές επιδόσεις που δεν έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου, καθώς απαιτούνται 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 124 γρ./χλμ. (τέλη κυκλοφορίας 79,36 ευρώ).
Στο δρόμο, το Skoda Kamiq εμπνέει ασφάλεια από τα πρώτα μέτρα. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με την ανάρτηση να φιλτράρει κάθε ανωμαλία του δρόμου και η ηχομόνωση να «κόβει» τυχόν ενοχλητικούς θορύβους. Στον αυτοκινητόδρομο, διατηρεί με άνεση ταχύτητες ταξιδίου, όπου η πολύ καλή κλιμάκωση από το 6άρι κιβώτιο, συγκρατούν τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.750 σ.α.λ.) και την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Σε δρόμο με στροφές, η ανάρτηση δείχνει το διττό της χαρακτήρα, αφού προσφέρει πολύ καλή πρόσφυση με λογικές, για την κατηγορία κλίσεις.