Με τη λέξη «πολυμήχανος» περιγράφουμε κάποιον που είναι εφευρετικός και επινοεί πολλά τεχνάσματα, όπως ήταν ο πολυμήχανος Οδυσσέας. Ωστόσο, και στο χώρο του αυτοκινήτου υπάρχει ένα ολοκαίνουργιο Crossover, το οποίο είναι πολυμήχανο, κατά δύο διαφορετικές έννοιες. Πρώτον γιατί είναι ένα πολυτάλαντο μοντέλο που καλύπτει πολλαπλές ανάγκες και δεύτερον γιατί έχει 3 μηχανές. Ένα βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτρικά μοτέρ!
Κι όμως είναι γεγονός και αυτό το κατάφεραν οι μηχανικοί της Honda, στην περίπτωση του νέου Jazz Crosstar e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid. Το νέο αυτό μοντέλο διευρύνει την γκάμα της 4ης γενιάς του δημοφιλούς Honda Jazz, αποτελώντας την Crossover εκδοχή του. Μια έκδοση που αυξάνει ακόμα περισσότερο την ήδη μεγάλη πρακτικότητα που μας έχει συνηθίσει το Jazz, προσφέροντας επιπλέον: Ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις, πληθωρικούς χώρους αλλά κι έναν πλήρη βασικό εξοπλισμό, με τιμή που ξεκινάει από τα 28.900 ευρώ και περιλαμβάνει:
- 10 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης
- Σύστημα ειδοποίησης απόκλισης και διατήρησης λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Adaptive Cruise Control
- Αυτόματο κλιματισμό
- Αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες
- Θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους κι αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Οθόνη αφής 9 ιντσών
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Τονισμένα τα crossover χαρακτηριστικά του!
Συγκριτικά με το «απλό» Jazz, το Jazz Crosstar έχει εμφανείς διαφορές, που τονίζουν τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα του. Και μάλιστα το κατάφεραν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κάτι που αποδεικνύει η πρώτη θέση στο θεσμό Red Dot Award, για την κατηγορία «Προϊοντικός Σχεδιασμός», βραβείο που απέσπασε και το Jazz e:HEV! Εμφανισιακά τώρα υπάρχει μια διαφορετική μάσκα με οριζόντιες γρίλιες, ενώ τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά, συνδυαστικά με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (αγγίζει τα 152 χλστ.), δείχνουν ότι το Crosstar θα σας πάει λίγο πιο μακριά από τα υπόλοιπα της κατηγορίας του. Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, το μήκος ανέρχεται στα 4.090 χλστ., το πλάτος στα 1.725 χλστ., το ύψος στα 1.556 χλστ. και μεταξόνιο στα 2.520 χλστ. Νούμερα που αποδεικνύουν ότι μπορεί το Jazz Crosstar να εντάσσεται στη μικρή κατηγορία, όμως οι χώροι των επιβατών του είναι συγκρίσιμοι με μεγαλύτερων αυτοκινήτων!
Τα προσφέρει όλα η ευρύχωρη καμπίνα
Η καμπίνα του ιαπωνικού crossover είναι εργονομικά σχεδιασμένη, αποτελούμενη από ποιοτικά υλικά με άριστη συναρμογή. Πρωταρχικό γνώρισμα του εσωτερικού του Jazz Crosstar είναι ο συνδυασμός των επίπεδων επιφανειών με τις ευθείες γραμμές. Μαζί με το πλατύ παρμπρίζ και τις λεπτές εμπρός κολόνες ευνοείται η ορατότητα και ενισχύεται το αίσθημα της άνεσης. Από εκεί κι έπειτα ξεχωρίζουν το μικρής διαμέτρου τιμόνι με τις δύο ακτίνες, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών που φροντίζει για την πληροφόρηση του οδηγού, αλλά κι η οθόνη αφής 9 ιντσών του Honda Connect. Η πρακτικότητα είναι αυξημένη, αφού υπάρχουν πολλές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, συν δύο ντουλαπάκια από την πλευρά του συνοδηγού και ποτηροθήκες στις άκρες του ταμπλό. Οι επιβάτες σας θα βολευτούν με άνεση, με τους πίσω να έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους. Ωδή στην πρακτικότητα αποτελεί το έδρανο του διαιρούμενου καθίσματος το οποίο μπορεί να σηκωθεί και να «κλειδώσει» με μια απλή κίνηση, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα μεταφοράς ψηλών αντικειμένων, μέσω του συστήματος «Magic Seats». Τα 298 λίτρα του χώρου αποσκευών με το μεγάλο άνοιγμα, συν μια βαθιά θήκη που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, επίσης ικανοποιούν.
Τρία μοτέρ εξασφαλίζουν την κίνηση του Jazz Crosstar
Την κίνηση του Jazz Crosstar e:HEV αναλαμβάνει ένα νέο υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από το μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.5 i-VTEC, δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 98 ίππους και 131 Nm ροπής, ενώ το ένα ηλεκτρικό που κινεί τους εμπρός τροχούς φτάνει τους 109 ίππους και τα 253 Nm ροπής. Το βάρους 1.253 κιλών Jazz Crosstar να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 173 χλμ./ώρα. Αντί συμβατικού κιβωτίου, το υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο μιας σχέσης (όπως στα αμιγώς ηλεκτρικά) που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Κι όλα αυτά με μέση κατανάλωση που κατά WLΤP είναι 4,8 λτ./100 χλμ., ενώ ένα επιπλέον όφελος προκύπτει από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας χάρη στα μόλις 109 γρ./χλμ. CO2.
Το προηγμένο υβριδικό σύστημα e:HEV περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης. Στο EV Drive η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα, στο Hybrid Drive ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα. Στο Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη. Στο Hybrid Drive, η περίσσεια ισχύος από το βενζινοκινητήρα μπορεί να μεταφέρεται για επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ γεννήτριας. Το EV Drive ενεργοποιείται επίσης κατά την επιβράδυνση, ανακτώντας ενέργεια μέσω της αναγεννητικής πέδησης για επαναφόρτιση της μπαταρίας.
Ευχάριστο στην οδήγηση, ευέλικτο και ασφαλές
Όσο απαιτητική κι αν είναι η διαδρομή που θα χαράξετε με το Jazz Crosstar, αυτό θα ανταπεξέλθει και με το παραπάνω, χωρίς να χάνει τίποτε από τη φιλικότητα που έχουμε μάθει από το Jazz. Εντός πόλης αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευέλικτο, κάτι που βοηθάει η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, αλλά κι οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που εξασφαλίζουν απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα. Το σταμάτα – ξεκίνα στο αστικό μποτιλιάρισμα δεν είναι πρόβλημα, μιας και το αυτόματο κιβώτιο με το εξαιρετικό start – stop κάνουν φοβερή δουλειά. Επίσης, ειδικά στις ταχύτητες πόλης κινείται αθόρυβα μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Τα καλά χαρακτηριστικά παραμένουν κι όταν βγείτε εκτός των τειχών της πόλης, όπου το Jazz Crosstar είναι ευθύβολο, ήσυχο και σίγουρα δεν θα σας κουράσει όσα χιλιόμετρα κι αν έχετε να καλύψετε. Η ανάρτηση κάνει τη δουλειά της φιλτράροντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να εμφανίζεται ενδοτική όταν ξεκινήσουν οι στροφές. Εκεί φροντίζει οι κλίσεις να παραμείνουν λογικές, εξασφαλίζοντας παράλληλα άφθονη πρόσφυση. Υπό πίεση το πίσω μέρος θα ανοίξει την τροχιά του ίσα για να τοποθετηθεί, αλλά για όσο το επιτρέψει το ESP. Γενικότερα όμως οι αντιδράσεις του Jazz Crosstar είναι αναμενόμενες και σίγουρα πάντοτε ελεγχόμενες. Σύμμαχοι του πιο «ενθουσιώδη» οδηγού είναι ακόμα τα δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς και την σωστή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ, καθώς και η καλή αίσθηση – αμεσότητα που παρέχει το σύστημα διεύθυνσης με τις 2,63 στροφές από άκρη σε άκρη.