Με τις τιμές των αυτοκινήτων συνεχώς να σκαρφαλώνουν, χρειάζεται ακόμα καλύτερη έρευνα αγοράς προκειμένου να βρεθεί το κατάλληλο μοντέλο που να προσφέρει πολλά, αλλά να ζητάει λίγα. Το «ταβάνι» που υπήρχε παλαιότερα στην αγορά καινούργιων μικρών SUV ή μικρομεσαίων χάτσμπακ, ήταν το ποσό των 20.000 ευρώ. Τώρα όμως με αυτά τα χρήματα οι επιλογές είναι ελάχιστες. Μία από αυτές, με τον πλουσιότερο μάλιστα εξοπλισμό, είναι το Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 hp Premium.
Από 20.040 ευρώ με τα πάντα στον εξοπλισμό
Συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Προειδοποίηση εκτροπής και διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση οδικών σημάτων
- Σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Φώτα LED
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
Συστήματα ανέσεων, συνδεσιμότητας και λοιπά αξεσουάρ:
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος
- Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Αυτόματος κλιματισμός
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων
- Μεταλλικά πεντάλ
- Κεντρικό υποβραχιόνιο
- Ατμοσφαιρικός φωτισμός
- Σκούρα κρύσταλλα
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Αποδοτικός 1.000άρης turbo κινητήρας 100 ίππων
Ο «μεσαίος» κινητήρας που διατίθεται το Bayon, o 1.0 T-GDi των 100 ίππων (υπάρχουν ακόμα ο 1.2 MPi 84 hp και 1.0 T-GDI 120 hp), ταιριάζει ιδανικά στο Bayon, των 1,1 τόνων βάρους. Τα πρώτα θετικά του γνωρίσματα αφορούν την απουσία κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων, τη γραμμική απόδοση της ισχύος και το θετικό του τράβηγμα, χάρη στη ροπή των 172 Nm, από τις 1.500 σ.α.λ. Επίσης, το εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με την κατάλληλη κλιμάκωση εξυπηρετεί στην πόλη και στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Ανάλογα τις συνθήκες και το στιλ του οδηγού, υπάρχει και το Drive Mode με τις επιλογές Comfort και Sport, μεταξύ των οποίων η πρώτη είναι ιδανική στις καθημερινές διαδρομές. Από πλευράς επιδόσεων, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 183 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 118-123 γρ./χλμ. (0- 78,72 τέλη κυκλοφορίας) και κατανάλωση δοκιμής στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο
Ο 1.0 T-GDi κινητήρας ταιριάζει κατάλληλα και με το στιβαρό πλαίσιο του Bayon, όπου μαζί με τις σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, πετυχαίνει πολύ καλό πάτημα, χωρίς να στερείται ανέσεων. Το μικρότερο SUV της Hyundai από τη μία καταφέρνει και δεν κουράζει τους επιβάτες, ενώ από την άλλη πλευρά θα ικανοποιήσει και τους λιγότερο συντηρητικούς οδηγούς. Υπό πίεση στις στροφές θα ακολουθήσει πιστά την προδιαγεγραμμένη πορεία, μεταφέροντας στον χρήστη του σωστή αίσθηση από το «γρήγορο» τιμόνι με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη. Συν του ότι διαθέτει δίσκους και στον πίσω άξονα, όταν ανταγωνιστές έχουν ταμπούρα.
Εκπλήσσει με την ευρυχωρία του
Από ένα μικρό SUV με μήκος 4.180 χιλιοστών, δεν περιμένει κανείς θαύματα σε χώρους. Και όμως το γεροδεμένης κατασκευής και εργονομικό εσωτερικό του Bayon αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, μιας και είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς στρίμωγμα τέσσερις ενήλικους επιβάτες και ένα παιδί. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, όπως και πλάτος, αναλογικά με τα 1.775 χλστ. του αμαξώματος. Αντίστοιχα γενναιόδωρος είναι και ο χώρος αποσκευών των 411 λίτρων, στον οποίο η εταζέρα αφαιρείται και μπαίνει σε ράγες πίσω από την πλάτη του πίσω καθίσματος.