To Kia Stonic εισήλθε στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV το 2017 και γρήγορα αγαπήθηκε από το κοινό, χάρη στο συνδυασμό πολλών προτερημάτων του. Έκτοτε δέχτηκε ορισμένες αναβαθμίσεις, με πιο πρόσφατη το 2021, όπου «φόρεσε» και τα νέα λογότυπα της Kia.
To Stonic προσφέρεται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης. Στη βάση τοποθετείται ο ατμοσφαιρικός 1.2 λτ. 84 PS και πιο πάνω οι turbo 1.0 T-GDi των 100 PS και 120 PS. Τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα συνδυάζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT (στάνταρ αμφότερα με τους 120 ίππους). Από πλευράς εκδόσεων εξοπλισμού υπάρχουν τέσσερις επιλογές: GL Inmotion, GL Optimum, GLS Platinum και η πιο σπορτίφ GT Line. Μεταξύ αυτών, η GL Platinum συνδυάζεται αποκλειστικά με το 1.200άρι μηχανικό σύνολο και διαθέτει υπερπλούσιο εξοπλισμό, στην τιμή των 20.640 ευρώ.
Πιο αναλυτικά περιλαμβάνει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομο φρενάρισμα με σύστημα αναγνώρισης οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας
- Αυτόματη εναλλαγή από φώτα πορείας σε φώτα διασταυρώσεως
- Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης πίσω τυφλού σημείου
- Σύστημα προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών
- Σύνδεση μέσω Smartphone με Android Auto ή Apple CarPlay
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Φώτα ημέρας και θέσης LED
- Αυτόματη ενεργοποίηση φώτων
- Προβολείς ομίχλης εμπρός
- Αυτόματο κλιματισμό
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Εργοστασιακούς αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Σχετικά με τον 1.2 λτ. MPi κινητήρα των 84 ίππων και με τη ροπή των 118 Nm ροπής, θα καλύψει όσους μετακινούνται καθημερινά στην πόλη, αφού είναι ελαστικός και με καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα το κοντής κλιμάκωσης 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο βοηθά στη διατήρηση πιο σβέλτων ρυθμών στους αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με την Kia, το Stonic επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι 165 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση βενζίνης είναι 5,5-6,1 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 125-139 γρ./χλμ. (80-89 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Το «ντιζαϊνάτο» εξωτερικά Kia Stonic διαθέτει ένα ήπιων τόνων εσωτερικό, το οποίο εστιάζει στην εργονομία και στην πρακτικότητα. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση συμπαγών σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και τις πόρτες, με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερα ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα χωρίς προεξοχές.
Στην οδήγηση, ο χρήστης του Kia Stonic εκτιμά αμέσως τη φιλικότητα στους χειρισμούς και νιώθει αμέσως οικεία με το αυτοκίνητο. Ο συνδυασμός των κόμπακτ διαστάσεων και της υπερυψωμένης θέσης οδήγησης συμβάλλουν στην ευελιξία και στην καλύτερη ορατότητα. Επιπλέον, οι αναρτήσεις με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση κοντρολάρουν αποτελεσματικά τις όποιες κινήσεις του αμαξώματος, ο έλεγχος του οποίου γίνεται μέσω του άμεσου τιμονιού με την καλή αίσθηση, αλλά το τεχνητό σφίξιμο στη θέση της ευθείας.