Τα αυτοκίνητα που διαθέτουν περισσότερο ύψος και γενικώς αποκαλούνται από τον κόσμο «τζιπάκια», αρέσουν πολύ και αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα από τα υψηλά νούμερα των πωλήσεών τους. Ειδικά τα μικρά SUV έχουν σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, αφού φέτος πέρασαν και τα supermini, τα οποία για πολλά συνεχόμενα χρόνια κατείχαν τη μερίδα του λέοντος στην εγχώρια αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων.
Οι επιλογές που έχει στη διάθεσή του ο πελάτης είναι πάρα πολλές και δεν υπάρχει περίπτωση να μη βρει το μοντέλο που καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις όποιες ανάγκες και απαιτήσεις του. Ανάμεσα σε αυτά υπάρχει ένα B-SUV που ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα 2WD για τις καλύτερες εκτός δρόμου ικανότητές του, ενώ προέρχεται από την ίδια τη μάρκα που δημιούργησε την κατηγορία των «τζιπ». Το χαρισματικό αυτό κόμπακτ SUV είναι το νέο Jeep Avenger, το οποίο δεν είναι ένα άπιαστο όνειρο, αλλά πρόκειται για ένα προσιτό αμάξι και με πολύ ενδιαφέροντα γνωρίσματα.
Την γκάμα του Jeep Avenger ανοίγει η έκδοση 1.2T 100 hp Longitude στην τιμή των 23.990 ευρώ, υπό τη συνοδεία πληρέστατου εξοπλισμού. Ενδεικτικά περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ. Στην επόμενη έκδοση Altitude είναι ακριβότερο κατά 2.000 ευρώ (από 25.990 ευρώ) και διαθέτει επιπλέον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, 17άρες ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό, ασημί προστατευτικές ποδιές, καθίσματα με ύφασμα/βινύλιο, τιμόνι από οικολογικό δέρμα, adaptive cruise control και ασημί ένθετα στο ταμπλό. Κοντά στην τιμή του Avenger 1.2T 100 hp Altitude βρίσκεται το νέο υβριδικό 1.2Τ 100 hp e-Hybrid με το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων και τιμή από 26.490 ευρώ.
Όσον αφορά τους κινητήρες, ο αμιγώς 1.200άρης turbo βενζίνης αποδίδει 100 άλογα και 205 Nm στις 2.750 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Το μηχανικό αυτό σύνολο έχει την απαιτούμενη δύναμη, εμφανίζει πολύ καλή ελαστικότητα και γενικά ταιριάζει στο αμάξωμα των 1.182 κιλών του μικρότερου Jeep. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,6 δλ. και η τελική φτάνει τα 184 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση δοκιμής στα 7,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ. (80 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Ιδιαίτερα ταιριαστός στο Avenger είναι και ο κινητήρας 1.2Τ 48V Hybrid, γιατί λαμβάνει έξτρα ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα, συνδυάζεται στάνταρ με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DCT6) και εξασφαλίζει περισσότερη οικονομία. Η ισχύς παραμένει στα 100 άλογα και 205 Nm, όμως το ηλεκτρικό μοτέρ των 28 PS μαζί με την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 0,9 kWh. εξασφαλίζουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στους ελιγμούς, στο παρκάρισμα και σε πολύ ήπιους ρυθμούς κίνησης. Η κατανάλωση πέφτει ακόμα και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.
Ανεξαρτήτως κινητήρα, το Jeep Avenger είναι ευχάριστο στην οδήγηση και περισσότερο άνετο το e-Hybrid λόγω του αυτόματου κιβωτίου -με στάνταρ paddles στο τιμόνι. Γεγονός που συμβάλλει και η ανάρτηση, η οποία συνδυάζει με πολύ ισορροπημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα. Τα 6 προγράμματα του Selec Terrain ανταποκρίνονται στον Jeep χαρακτήρα του οχήματος, διαθέτοντας τις επιλογές Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow καθώς και Hill Descent για ελεγχόμενες εκτός δρόμου καταβάσεις με μεγάλη κλίση. Παράλληλα, οι γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και ράμπας στις 20, 35 και 20 μοίρες αντίστοιχα, οι ειδικά σχεδιασμένοι θόλοι των τροχών που επιτρέπουν μεγαλύτερη άρθρωση στην ανάρτηση και η απόσταση από το έδαφος των 201 χιλιοστών είναι βασικοί σύμμαχοι του οδηγού για κακοτράχαλες χωμάτινες διαδρομές.
Το Avenger έχει και άλλα χαρίσματα, όπως είναι ο ιδιαίτερα ελκυστικός του σχεδιασμός εξωτερικά, το μινιμάλ και πρακτικό εσωτερικό του με τους καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (380 λτ.). Συνολικά είναι ένα SUV που χαίρεται κανείς να το βλέπει, να το οδηγεί και να πατάει πιο άφοβα εκτός δρόμου συγκριτικά με άλλα δικίνητα SUV.