Τα SUV και ειδικά τα μικρά μοντέλα κυριαρχούν στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, αφού πάνω από 1 στα 3 καινούργια αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί φέτος στην Ελλάδα είναι B-SUV. Οι διαθέσιμες προτάσεις είναι πάρα πολλές και ο ανταγωνισμός έντονος, με την κάθε εταιρία να παραθέτει τα δικά της ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, ο δημιουργός των «τζιπ» με τη μακρόχρονη και ισχυρή παράδοση στα εκτός δρόμου οχήματα, δεν είναι άλλη από την Jeep.
Το Jeep Avenger αποτελεί το μικρότερο και πιο προσιτό αυτοκίνητο της αμερικανικής φίρμας, όμως ακόμα και στη βασική 2κίνητη έκδοσή του είναι πιο ικανό εκτός δρόμου από άλλα B-SUV. Σίγουρα το νέο τετρακίνητο Avenger 1.2 Hybrid 145 hp 4Xe είναι πιο αποτελεσματικό για κίνηση σε πιο δύσβατα σημεία, ωστόσο και το 1.2 Turbo 100 hp με τιμή από 23.990 ευρώ μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από ανταγωνιστές του. Η απόσταση από το έδαφος των 201 χιλιοστών, οι μικρές γωνίες εισόδου (20 μοίρες), αναχώρησης (20 μοίρες) και ράμπας (35 μοίρες), το σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control και το Selec Terrain με τις επιλογές Sand, Mud και Snow (συν τις Eco, Normal και Sport) κάνουν τη διαφορά. Όταν για παράδειγμα ο ένας μπροστινός τροχός δεν πατάει καλά, δεν γυρνά ανεξέλεγκτα όπως συμβαίνει στα κλασικά δικίνητα, αλλά μεταφέρει τη δύναμη στον άλλο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση.
Παράλληλα το Avenger είναι πολύ βολικό στις αστικές διαδρομές, χάρη και στις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4084 χλστ.) που ευνοούν στις μανούβρες και στο παρκάρισμα. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και τα πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα σε σχέση με ένα supermini ευνοούν την περιμετρική ορατότητα και διευκολύνουν την επιβίβαση και αποβίβαση από το όχημα. Παρότι σχετικά ψηλό (1.528 χλστ.) οι κλίσεις που εμφανίζει στις στροφές είναι περιορισμένες, λόγω και της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης. Μπορεί να γίνονται αισθητές στους επιβάτες κάποιες έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, όμως το Avenger είναι σταθερό και ευχάριστο στην οδήγηση.
Σε αυτό συμβάλλει και σπιρτόζικος 1.200άρης turbo 3κύλινδρος κινητήρας με τη μέγιστη ισχύ των 100 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και των 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων με το χαρακτηριστικό αλουμινένιο στρογγυλό λεβιέ στην κεφαλή του. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και είναι ελαστικό σε ρυθμούς πόλης, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα στα 130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ. Παράλληλα εξασφαλίζει σβέλτες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.) και εν κινήσει, η μεικτή κατανάλωση βρίσκεται στα 7 λτ./100 χλμ. ή και χαμηλότερα, ενώ με εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 81 ευρώ.
Το νέο Jeep Avenger κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις και με το εκτός δρόμου παρουσιαστικό του, την παραδοσιακή μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, τα ανάγλυφα φτερά και την σχετικά τετραγωνισμένη αισθητική. Το εσωτερικό του είναι λιτό και απέριττο, οι χώροι εξυπηρετούν τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων και τα 380 λίτρα του πορτ μπαγκάζ είναι αρκούντως ικανοποιητικά. Από την αρχική έκδοση εξοπλισμού Longitude δεν του λείπει κάτι, μιας και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, τα συστήματα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών με ασύρματη σύνδεση Apple Carplay και Android Auto, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, Full LED προβολείς, εμπρός υποβραχιόνιο, ηλεκτρικό χειρόφρενο και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.