Οι τιμές πολλών νέων αυτοκινήτων έχουν ανέβει σημαντικά το τελευταίο χρονικό διάστημα, με αυξήσεις που μετρούν έως και αρκετές χιλιάδες ευρώ, ακόμα και σε μοντέλα που ήταν πριν φθηνά. Crossover πλέον δεν μπορείς να αγοράσεις με λιγότερες από 15 χιλιάδες ευρώ. Σωστά; Για μια και μοναδική περίπτωση, λάθος!
Η εξαίρεση στον κανόνα της ακρίβειας έρχεται από την Ιταλία και αφορά το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο της χώρας, δηλαδή το Fiat Panda! Στην έκδοση 1.0 Hybrid 70HP και τιμή 14.677 ευρώ είναι με διαφορά το φθηνότερο υβριδικό της ελληνικής αγοράς, αλλά ταυτόχρονα και ένα από τα πιο προσιτά ανεξαρτήτου κατηγορίας. Στον εξοπλισμό του ανήκουν τα απαραίτητα, όπως είναι 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση και ρύθμιση σε ύψος.
Με 800 ευρώ επιπλέον, το πακέτο Style περιλαμβάνει φιμέ πίσω τζάμια, προβολείς ομίχλης, στιλιζαρισμένες ζάντες 15 ιντσών, μπάρες οροφής, καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών στο χρώμα του αμαξώματος και πλευρικές προστατευτικές λωρίδες. Στα ίδια χρήματα υπάρχει επίσης το πακέτο Comfort, που προσφέρει αισθητήρες παρκαρίσματος, 5θέσια διάταξη στο πίσω κάθισμα με τρία προσκέφαλα και ισάριθμες ζώνες ασφαλείας, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και πίσω κάθισμα Fix & Fold. Το πακέτο Tech τέλος, πάντα έναντι των 800 ευρώ, παρέχει αυτόματο κλιματισμό, ραδιόφωνο με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και Bluetooth, μαζί με χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, αλλά αισθητήρες φώτων και βροχής.
Το ιταλικό μικρό χαρακτηρίζεται από τα crossover γνωρίσματα, όπως η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και η υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Πολύ βολικός είναι και ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων, αν και το φαρδύ εμπρός κεντρικό τούνελ μπορεί να μη διευκολύνει τους πιο ψηλούς και εύσωμους. Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 3.686 χλστ.), το Panda παρέχει καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και επαρκές πορτ μπαγκάζ 225 λίτρων με μεγάλο άνοιγμα.
Στα θετικά γνωρίσματα του μίνι Fiat ανήκει ο νέος 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.000άρης κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, παράγοντας 70 ίππους και 92 Nm ροπής, συνδυαζόμενο με ένα πολύ εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το Panda Hybrid επιταχύνει σβέλτα στην πόλη (0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 δλ.), όπου άλλωστε θα διανύσει σχεδόν όλα τα χιλιόμετρα, λύνοντας τα χέρια του οδηγού με την εξαιρετική του ευελιξία. Επιπλέον, με εκπομπές ρύπων στα 110 CO2 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο. Όσον αφορά την κατανάλωση, ανακοινώνεται στα μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ., αλλά υπολογίστε γύρω στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες (όσο γράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής του), που και πάλι είναι ένα πολύ καλό νούμερο.