Τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα έχουν πολλαπλασιαστεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αφού πλέον πολλά είναι υβριδικά. Βέβαια δεν είναι όλα τα ίδια, αφού πρόκειται για τα ήπια υβριδικά, τα φουλ υβριδικά και τα υβριδικά που μπαίνουν σε πρίζα. Τα Full Hybrid αποτελούν ιδανική λύση γιατί προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και δεν χρειάζονται φόρτιση. Σίγουρα δεν έχουν την ηλεκτρική αυτονομία των plug-in hybrid, όμως οι τιμές τους είναι πολύ πιο χαμηλές, ενώ στην πόλη διανύουν αρκετά χιλιόμετρα με ρεύμα λόγω της αυτοφορτιζόμενης μπαταρίας.
Στα δημοφιλή μικρομεσαία SUV η Suzuki έχει λανσάρει εδώ και λίγο καιρό το S-Cross 1.5 Strong Hybrid, το οποίο εφοδιάζεται με φουλ υβριδικό σύνολο και προσφέρει ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα. Τη χαμηλότερη τιμή από όλα τα C-SUV Full Hybrid. Συγκεκριμένα κοστίζει από 29.180 ευρώ στην έκδοση GL+ με τον υπερπλούσιο εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα. Μεταξύ άλλων διαθέτει τα παρακάτω:
- 7 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας
- Αναγνώριση τυφλού σημείου
- Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Φώτα LED μικρά – μεγάλα
- Αισθητήρες φώτων και βροχής
- Οθόνη 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω
- Adaptive cruise control
- Θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού – συνοδηγού
- Διζωνικό κλιματισμό
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Εξωτερικά το νέο Suzuki S-Cross Strong Hybrid διαφέρει μόνο στο λογότυπο «HYBRID» με το μαύρο φόντο, συγκριτικά με το 1.4 Boosterjet 48V Hybrid, όμως το κινητήριο σύνολο είναι εντελώς διαφορετικό. Το πλήρως υβριδικό S-Cross κινείται αποτελείται από ένα 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό Dualjet VVT 1.5 λίτρων 102 hp/138 Nm, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 33 hp/60 Nm, ένα 6τάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο AGS και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 140V. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 116 άλογα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας κινεί το αυτοκίνητο υπό ευνοϊκές συνθήκες μέχρι τα 60 χλμ./ώρα και να επιτρέπει το σβήσιμο του βενζινοκινητήρα σε λειτουργία coasting, σε ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα. Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί τον κινητήρα σε φάση επιβράδυνσης και ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα, μεγιστοποιώντας παράλληλα τη φόρτιση της μπαταρίας των 140V μέσω ανάκτησης ενέργειας.
Όλα αυτά στην πράξη συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης των 5,2 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Suzuki. Επίσης, με εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ., το S-Cross Strong Hybrid απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί καθημερινά στο Δακτύλιο. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Παράλληλα το 6άρι AGS κιβώτιο ταχυτήτων εξυπηρετεί τον οδηγό και εξασφαλίζει περισσότερη άνεση, συν του ότι ενσωματώνει στο τιμόνι paddles για χειροκίνητες αλλαγές.
Την άνεση στην οδήγηση ενισχύουν με τη σειρά τους οι μαζεμένες διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 4.300 χιλιοστά), η υπερυψωμένη θέση οδήγησης (175 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος) και οι πολλές γυάλινες επιφάνειες. Πρόσθετα, η απορροφητική ανάρτηση συνεργάζεται με την αποτελεσματική ηχομόνωση, κρατώντας εκτός καμπίνας τους περισσότερους παρασιτικούς θορύβους. Ο τρόπος που ταξιδεύει το S-Cross Strong Hybrid εντυπωσιάζει, καθώς τόσο τα ντεσιμπέλ των ελαστικών όσο και εκείνα από τον αέρα, διατηρούνται χαμηλά. Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς, προσδίδοντας έναν ευχάριστα ποιοτικό τόνο στην κίνηση του ιαπωνικού SUV.
Οι ανέσεις που παρέχει το Suzuki S-Cross ενισχύονται και από την ευρυχωρία του θαλάμου των επιβατών. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν δίχως κανένα πρόβλημα και 5 με πολύ λίγες παραχωρήσεις. Στις αποσκευές υπάρχει μια «αναγκαστική» μείωση της χωρητικότητας στα 293 λίτρα, λόγω της προσθήκης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο. Τουλάχιστον η κανονικότητα του σχήματος και το μεγάλο άνοιγμα παραμένουν. Σχεδιαστικά το S-Cross Strong Hybrid δεν άλλαξε, πέρα από το διαφορετικό λεβιέ του ημιαυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από την εύχρηστη οθόνη αφής των 7 ιντσών (9 ιντσών στην έκδοση GLX) και το μαλακό πλαστικό μπροστά από το συνοδηγό. Η συναρμογή βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως και η εργονομία.