H συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV εμπλουτίζεται με καινούργια μοντέλα, κάνοντας τον ανταγωνισμό ακόμα πιο έντονο, με τον τελικό κερδισμένο να είναι ο καταναλωτής. Αυτή τη φορά, ο νέος και με πολλά προσόντα διεκδικητής των δημοφιλών B-SUV (μικρών SUV), είναι το ολοκαίνουργιο Hyundai Bayon (προφέρεται «Μπέϊον»).
Το άρτι αφιχθέν μικρότερο και πιο οικονομικό σε τιμή SUV της Hyundai ήρθε και στην Ελλάδα να ταράξει τα νερά στην κατηγορία του, έχοντας πολλά και σημαντικά όπλα να παρατάξει. Ήδη το ενδιαφέρον του κόσμου είναι έκδηλο, όπως διαπιστώσαμε και εμείς αυτές τις μέρες που το οδηγούμε, αφού τραβάει τα βλέμματα, ενώ δεν λείπουν οι ερωτήσεις ακόμα και στα φανάρια από άλλους οδηγούς, για να μάθουν πληροφορίες.
Μία μεγάλη λίστα έξυπνων, hi-tech συστημάτων κάνουν το Bayon να ξεχωρίζει στην κατηγορία του. Τεχνολογίες αιχμής σε ασφάλεια και συνδεσιμότητα εκδημοκρατίζονται και γίνονται προσιτές σε όλους. Από την αρχική κιόλας έκδοση 1.2 λτ. 84 PS στην τιμή των 15.790 ευρώ, διαθέτει το κορυφαίο σύστημα Hyundai SmartSense με την πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση σύγκρουσης, αναγνώριση οδικών σημάτων, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων κ.λπ.
Στάνταρ από την πρώτη Exclusive είναι ακόμα το air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, συναγερμός, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων, φώτα ημέρας και θέσης LED, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών κ.λπ. Εκτός από πλούσια εξοπλισμένο, το -πανομοιότυπο με του νέου i20- εσωτερικό του Bayon διακρίνεται για την στιβαρή του κατασκευή και τους πολύ άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (411 λτ.), παρά το μικρό του μήκος (4.180 χλστ.).
Ο πιο ήπιας ισχύος ατμοσφαιρικός 1.200άρης 4κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με ένα κοντής κλιμάκωσης 5άρι μηχανικό κιβώτιο, το οποίο συνδράμει στο τράβηγμα και την ελαστικότητα που απαιτείται στις αστικές μετακινήσεις. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, το Bayon 1.2 λτ. επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 124 γρ./χλμ. Φυσικά, υπάρχουν και ισχυρότερες εκδόσεις με τον πολύ καλό 3κύλινδρο turbo 1.0 T-GDi των 100 και 120 ίππων, με το κιβώτιο 7DCT και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Πολύ καλές είναι και οι πρώτες εντυπώσεις του Bayon στο δρόμο, μιας και οι αναρτήσεις του εξασφαλίζουν πολύ καλή άνεση, χαμηλό θόρυβο κύλισης και είναι όσο σφιχτές πρέπει για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Άξια αναφοράς είναι και τα φρένα με τους δίσκους και στους πίσω τροχούς. Σε λίγες μέρες θα σας παρουσιάσουμε πλήρως το αυτοκίνητο, ύστερα από τα πρώτα χιλιόμετρα που του κάνουμε σε κάθε διαδρομή. Γι’ αυτό, μείνετε συντονισμένοι!