Η μεγάλη αγάπη που τρέφει το κοινό για τα SUV είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων, μεταξύ των οποίων είναι το υψηλότερο ίματζ και κύρος που εκπέμπουν σε σχέση με τα κλασικά 5θυρα χάτσμπακ. Παράλληλα, ο μεγαλύτερος όγκος τους και ο συνήθως πιο επιβλητικός τους σχεδιασμός, τα κάνει ακόμα πιο θελκτικά στα μάτια των αγοραστών.
Βέβαια, υπάρχουν διαφόρων τύπων SUV και δεν είναι όλα το ίδιο εντυπωσιακά. Κάποια περνούν απαρατήρητα και τα έχει συνηθίσει το μάτι, ενώ ορισμένα γυρίζουν κεφάλια. Ένα νέο SUV που προκαλεί αυτή την κίνηση και δημιουργεί επιφωνήματα θαυμασμού, είναι το ολοκαίνουργιο Tucson. Είναι σχεδόν είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητο, αφού εκτός από το ότι δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο, διαθέτει μοναδική και πολύ προχωρημένη αισθητική. Το 4ης γενιάς Tucson είναι το πρώτο SUV της Hyundai που αναπτύχθηκε σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας «Sensuous Sportiness». Αν μη τι άλλο πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη μάρκα, δεδομένου ότι είναι το πρώτο Hyundai σε πωλήσεις παγκοσμίως.
Ένα από τα σχεδιαστικά highlights είναι τα εμπρός παραμετρικά κρυφά φώτα (Parametric Hidden Lights). Όταν είναι σβηστά, το μπροστινό μέρος φαίνεται σαν να έχει μια μεγάλη ενιαία μάσκα. Με το που ανοίγουν τα φώτα ημέρας, τότε δημιουργείται ένα άκρως επιθετικό «βλέμμα», προκαλώντας εντυπωσιασμό. Ασυνήθιστα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα με το μεγάλο πλάτος και τις κρυφές παραμετρικές λεπτομέρειές τους να συνεχίζουν τη λογική του σχεδιασμού. Επιπρόσθετα, το Tucson είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει κρυμμένο τον πίσω υαλοκαθαριστήρα, κάτω από την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Οι σχεδιαστικές αλλαγές συνοδεύονται και από αύξηση των διαστάσεων. Συγκεκριμένα το νέο Tucson έχει μήκος 4.500 χλστ. (+20 χλστ. από το προγενέστερο), πλάτος 1.865 χλστ. (+15 χλστ.), ύψος 1.650 χλστ. (+5 χλστ.) και μεταξόνιο 2.680 χλστ. (+10 χλστ.).
Πλούσιο σε όλα του
Πέρα από την πληθωρική του παρουσία, το νέο Tucson είναι πλούσιο και σε εξοπλισμό. Στην αρχική έκδοση Premium με τον κινητήρα 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180 PS και την τιμή των 26.590 ευρώ περιλαμβάνει τα πάντα. Στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού ανήκουν 7 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση και διατήρηση λωρίδας, προειδοποίηση εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος και αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων. Μαζί με αυτά προσθέστε όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Πολυτελές και hi-tech εσωτερικό
Εντυπωσιακό δεν είναι μόνο εξωτερικά το νέο Tucson, αλλά και στο εσωτερικό του. Δεν θυμίζει σε τίποτα άλλο Hyundai και κερδίζει αμέσως τον παρατηρητή για την τεχνολογία, τους χώρους και την ποιότητα κατασκευής με την πολυτέλεια που αποπνέει. Η συνοχή στις ενώσεις των επιμέρους επιφανειών, η αρμονία στον σχεδιασμό, το νέο τιμόνι και η υψηλή τεχνολογία, συνθέτουν ένα άρτιο εσωτερικό περιβάλλον για όλους τους φιλοξενούμενους. Οι δύο ψηφιακές οθόνες (του πίνακα οργάνων και του infotainment) μαζί με τα άμεσα στο πάτημα πλήκτρα αφής στην κονσόλα αποτελούν ορισμένα κύρια σημεία αναφοράς, όπως και οι κρυφοί αεραγωγοί. Η ποιότητα κατασκευής είναι ανωτέρου επιπέδου, όπως και οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Στο πίσω κάθισμα φιλοξενούνται πολύ άνετα ακόμα και οι πιο ψηλοί, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 577 λίτρων χωράει όλες τις βαλίτσες και τα «παρελκόμενα» μιας οικογένειας.
Δυνατός κινητήρας – αρχοντικό πάτημα
Μεταξύ των κινητήρων που διατίθεται το νέο Tucson, αυτός που αναμένεται να προσελκύσει περισσότερο τους αγοραστές είναι ο ισχυρότερος βενζίνης 1.6 T-GDI Smartstream. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) της Hyundai, αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 265 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Με το εξελιγμένο μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων iMT (λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά) και το 48V υβριδικό σύστημα που υποβοηθά τον κινητήρα στιγμιαία στην εκκίνηση και επιταχύνσεις, ο οδηγός απολαμβάνει δύναμη, με λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο και χαμηλό θόρυβο. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,4 δευτερόλεπτα, η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 6,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 150 γρ./χλμ.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι οι αναρτήσεις και το ισοπεδωτικό πάτημα του αυτοκινήτου. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις διαχειρίζονται με τέτοιο τρόπο τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, που οδηγός και επιβάτες δεν τις αντιλαμβάνονται. Ο αρχοντικός τρόπος που πατάει το επιβλητικό SUV συνοδεύεται και από μια σιγουριά σε κάθε είδους διαδρομή. Το ταξιδιάρικο Tucson καταπίνει με μεγάλη ευκολία χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους, ενώ είναι ιδιαίτερα σταθερό και σε πιο στενούς ορεινούς δρόμους με στροφές.