Η οικονομία κατά τις μετακινήσεις ή πιο απλά το πόσο «καίει» ένα υποψήφιο προς αγορά μοντέλο, πάντοτε θα απασχολεί το μελλοντικό κάτοχό του. Με τον εξηλεκτρισμό ολοένα και να γιγαντώνεται, όλες οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν στη γκάμα τους μοντέλα τέτοιας τεχνολογίας, που προσφέρουν μειωμένες εκπομπές ρύπων και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Μια μάρκα που υπήρξε εκ των πρωτεργατών στην υβριδική τεχνολογία είναι η Honda, η οποία τώρα μας συστήνει την 3η γενιά του HR-V με το προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά και τη δυναμική εμφάνιση. Το ντεμπούτο του στην ελληνική αγορά θα γίνει τον ερχόμενο Ιανουάριο, με την τιμή εκκίνησης να έχει οριστεί στα 32.500 ευρώ. Το κόστος αυτό αφορά την αρχική έκδοση Elegance με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση αλλαγής & διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, έλεγχο γκαζιού για αποφυγή εμπρόσθιας ή οπίσθιας σύγκρουσης, hill & descent assist, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικούς καθρέπτες ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, σύστημα magic seats, κάμερα οπισθοπορείας, infotainment με οθόνη αφής 9 ιντσών, αυτόματους προβολείς με σύστημα υποστήριξης μεγάλης σκάλας, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών κι άλλα!
Σύγχρονη και ελκυστική σιλουέτα!
Πέρα από το πλήθος των τεχνολογιών που φέρει, το νέο Honda HR-V ξεχωρίζει επίσης με το σύγχρονο και δυναμικό σχεδιασμό του, χωρίς να καταφεύγει σε σχεδιαστές υπερβολές. Παράλληλα, οι compact διαστάσεις του (μήκος 4.340 χλστ., πλάτος 1.790 χλστ., ύψος 1.582 χλστ., μεταξόνιο 2.610 χλστ.) εξυπηρετούν εξαιρετικά εντός του αστικού ιστού, από πλευράς ευελιξίας. Εμπρός η μεγάλη μάσκα και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, με το έντονο ρύγχος ενισχύουν το αθλητικό στιλ του αμαξώματος. Στο προφίλ η τονισμένη γραμμή που εκτείνεται από το εμπρός έως και το πίσω μέρος, σε συνδυασμό με την έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ και τις στάνταρ 18άρες ζάντες, εντείνουν την αεροδυναμική σιλουέτα του HR-V. Στο πίσω τμήμα υπάρχουν διακριτικά σπόιλερ στο πίσω τμήμα των μαρσπιέ, ενώ κομψά είναι και τα φανάρια. Κι όντας ένα SUV που θέλει να σας πάει και λίγο πιο μακριά από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, η απόσταση από το έδαφος των 188 χλστ. θα βοηθήσει.
Άνεση, τεχνολογία κι ευρυχωρία
Το τρίπτυχο της επιτυχίας της καμπίνας του HR-V, πάνω στην οποία εστίασαν οι άνθρωποι της Honda. Όταν ανοίξετε την πόρτα και βρεθείτε στο εσωτερικό του μικρομεσαίου υβριδικού SUV θα εντυπωσιαστείτε από τη μίνιμαλ αισθητική που επέλεξε η ιαπωνική μάρκα. To ταμπλό φέρει σπορτίφ γραμμές, αλλά και όμορφες επίπεδες επιφάνειες, ενώ πρωταγωνιστής στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας είναι η οθόνη αφής του infotainment με διάσταση 9 ιντσών. Ακόμα ένα νέο κι εντυπωσιακό στοιχείο του Honda HR-V είναι ο κλιματισμός που ενσωματώνει το νέο σύστημα διάχυσης αέρα (Air Diffusion System). Αυτό διαθέτει αεραγωγούς σχήματος L, που βρίσκονται ψηλά στις άκρες του ταμπλό, παρέχοντας σε όλους τους επιβάτες ψύξη ή θέρμανση.
Πέρα από την τεχνολογία και τον όμορφο σχεδιασμό της, η καμπίνα του νέου Honda HR–V είναι και τρομερά άνετη, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το πορτ μπαγκάζ των 335 λίτρων έχει μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ το τετραγωνισμένο του σχήμα το καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Η πρακτικότητα βέβαια εκτοξεύεται με τα Magic Seat καθίσματα που μπορούν να αναδιπλώνονται προς τα κάτω ή πάνω, ανάλογα με τις απαιτούμενες μεταφορικές ανάγκες.
Δύναμη και οικονομία από το εξελιγμένο υβριδικό σύνολο
Ο λόγος φυσικά για τον αποδοτικό κι ολιγαρκή σε καύσιμο κινητήρα με την τεχνολογία e:HEV, όμοια με αυτή που είχαμε γνωρίσει στα υβριδικά Jazz και CR-V. Απαρτίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον έναν να έχει το ρόλο γεννήτριας, που συνεργάζονται με το βενζινοκίνητο σύνολο 1.5 λτ. DOHC i-VTEC, ισχύος 107 ίππων και 131 Nm ροπής. Η απόδοση του e:HEV αγγίζει πλέον τους 131 ίππους κι η ροπή τα 253 Nm, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,6 δλ. και το κοντέρ να τερματίζει στα 170 χλμ./ώρα. Πέρα όμως από τις άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις το Honda HR-V δεν «καίει», αφού για κάθε 100 χλμ. κίνησης καταναλώνει μόλις 5,4 λίτρα καυσίμου, ενώ οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 122 γρ./χλμ.!
Επιλέξτε το πρόγραμμα που ταιριάζει στην εκάστοτε περίσταση!
Το νέο Honda HR–V εξοπλίζεται επίσης με τρία διαφορετικά drive modes, τα Eco, Normal και Sport. Παράλληλα η Ευφυής Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive, ανάλογα με το στιλ και τις συνθήκες οδήγησης. Εντός των τειχών της πόλης μπορεί να καλύψει αρκετή απόσταση αμιγώς ηλεκτρικά χάρη στην αυτοφορτιζόμενη μπαταρία. Κατά την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα λειτουργεί με το βενζινοκινητήρα, ενώ εάν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive για περισσότερη ισχύ. Επιπλέον, στο Hybrid Drive, η ισχύς από το μοτέρ-γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαναφόρτιση της μπαταρίας.