Τα Crossover αυτοκίνητα διαρκώς αυξάνονται, καθώς η ζήτηση ολοένα και μεγαλώνει, για το λόγο ότι συνδυάζουν στοιχεία από δύο δημοφιλείς κατηγορίες: Αυτές των κλασικών 5θυρων χάτσμπακ και των πιο ψηλών SUV. Πρόσφατα στα μικρομεσαία Crossover εντάχθηκε μια νέα πρόταση με μοναδικά χαρακτηριστικά σε σχεδιασμό, πολυτέλεια και τεχνολογία, απευθυνόμενη στο κοινό που θέλει να ξεχωρίζει.
Πρόκειται για το χαρισματικό DS 4, το τέταρτο μοντέλο της γαλλικής φίρμας, το οποίο προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις: Το DS 4, τo DS 4 Cross με τα πιο τονισμένα Crossover γνωρίσματα και το πιο δυναμικό DS 4 Performance, όλα με πληθώρα κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και Plug-in Hybrid. Βασισμένο σε μια ειδικά εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας EMP2, κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις με τη επιβλητική του προσωπικότητα και τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά του στοιχεία. Μπροστά χαρακτηρίζεται από νέα φωτιστική «υπογραφή» με τους πολύ λεπτούς προβολείς DS Matrix LED Vision και τα DS Wings φώτα LED ημέρας. Τη δυναμική σιλουέτα του DS 4 τονίζουν ακόμα η μεγάλη μάσκα με το μοτίβο σε σχήμα διαμαντιού και το μακρύ καπό πάνω από τα φωτιστικά σώματα. Στο πλάι διακρίνονται τα διαδοχικά νεύρα, η έντονη γωνία που σχηματίζεται στις πίσω κολόνες με το έμβλημα της DS και οι πτυσσόμενες χειρολαβές των θυρών. Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, ενώ τα λεπτά φωτιστικά σώματα συνθέτουν τη νέα γενιά φωτεινής υπογραφής του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό του DS 4 ο σχεδιασμός υιοθετεί καθαρές γραμμές με απαλές διαδοχικές καμπύλες. Την προσοχή στην ποιότητα τονίζουν τα μαλακά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις πόρτες, οι επενδύσεις με δέρμα και ξύλο (ανάλογα την έκδοση) και οι κρυφές ραφές. Το DS 4 διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται κομψά η οθόνη αφής των 10 ιντσών του DS Iris System. Αυτό υποστηρίζεται από το σύστημα ελέγχου χειρονομιών, το DS Smart Touch με την οθόνη αφής των 5 ιντσών, ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Επιπλέον, από την έκδοση Trocadero εξοπλίζεται και με το DS Extended Head-Up Display, όπου προβάλλονται πολλές πληροφορίες απευθείας στο δρόμο.
Τα χειριστήρια ελέγχου είναι ομαδοποιημένα σε τρεις ζώνες προς όφελος της εργονομίας, ενώ τα ανάγλυφα χειριστήρια Clous de Paris, είναι εμπνευσμένα από την υψηλής ποιότητας ωρολογοποιία. Καινοτόμο είναι και το σύστημα κλιματισμού DS Air με πολύ διακριτικούς αεραγωγούς και τέλεια ροή αέρα, χάρη στη χρήση ενός κώνου. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο σχεδιασμό των καθισμάτων που μπορούν να προσφέρουν κλιματισμό και μασάζ. Τις ανέσεις ενισχύουν με τη σειρά τους οι αρκετοί χώροι για τους επιβάτες, όπως και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων.
Όσον αφορά την γκάμα των κινητήρων, αποτελείται από τους βενζίνης 1.2 PureTech 130 (από 28.500 ευρώ) και 1.6 PureTech 180 (από 34.000 ευρώ), καθώς και τον πετρελαίου 1.5 BlueHDi 130 (από 30.100 ευρώ). Στην κορυφή τοποθετείται το DS 4 E-Tense με το Plug-in Hybrid σύνολο των 225 ίππων (από 43.750 ευρώ). Συνδυάζει τον κινητήρα 1.6 PureTech των 180 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων με μπαταρία 12,4 kWh (αυτονομία έως 55 χλμ.). Μαζί και με τη ροπή των 360 Nm, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 λτ./ 100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 29 γρ./χλμ.
Μεταξύ των τεχνολογικών σημείων αναφοράς του DS 4 είναι και το DS Active Scan Suspension, το οποίο χρησιμοποιεί τα δεδομένα που συλλέγει μια κάμερα τοποθετημένο στο παρμπρίζ και διαβάζει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνει, καθιστά την ανάρτηση πιο σκληρή ή πιο μαλακή ανάλογα με το τι απαιτείται σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Το DS Night Vision χρησιμοποιεί μια κάμερα υπέρυθρης ακτινοβολίας που βρίσκεται στη μάσκα, εντοπίζει πεζούς και ζώα σε απόσταση έως 150 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο, τη νύχτα και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας. Επιπλέον το DS 4 φέρει το εξελιγμένο DS Drive Assist δεύτερης γενιάς, που λαμβάνει διάφορα ακόμα χαρακτηριστικά: προσπέραση κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης, ρύθμιση της ταχύτητας στις στροφές και προσαρμογή της ταχύτητας βάσει της οδικής σήμανσης, επιτρέποντας αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 (το υψηλότερο που επιτρέπεται σε δημόσιους δρόμους).