Τα SUV και ειδικά τα μικρομεσαία είναι σε θέση να καλύψουν ένα ευρύ αγοραστικό κοινό και κυρίως οικογένειες με αυξημένες απαιτήσεις σε χώρους. Η πλειοψηφία προσανατολίζεται στα 2κίνητα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης και υβριδικά συστήματα, γιατί συνήθως τα 4×4 είναι πολύ ακριβά και ασύμφορα για τους περισσότερους. Όμως υπάρχει ένα 4κίνητο C-SUV Hybrid με turbo βενζινοκινητήρα και με τιμή αντίστοιχη ή χαμηλότερη με δικίνητων SUV της ίδιας κατηγορίας.
Αυτό είναι το νέο Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip, το οποίο κοστίζει από 26.730 ευρώ στην πρώτη, αλλά πλήρως εξοπλισμένη έκδοση GL+. Καταρχήν ενσωματώνει όλα τα συστήματα ασφαλείας, όπως είναι: 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, αναγνώριση τυφλού σημείου, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας και αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας. Στάνταρ είναι ακόμα κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη 7 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, φώτα LED, αισθητήρες φωτός και βροχής, προσαρμοζόμενο cruise control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, διζωνικός κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου.
Ιδανικός ο κινητήρας
Κινητήριος δύναμη του S-Cross (ανεξαρτήτως έκδοσης), είναι ο γνωστός και αποδοτικός 1.4 Boosterjet με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, απόδοσης 129 ίππων και 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο ενισχύεται από το 48V Hybrid σύστημα, αποτελούμενο από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) ισχύος 14 ίππων, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC. Στην πράξη αναπληρώνει με ροπή κατά τις επιταχύνσεις και έτσι βελτιώνει την απόκριση και εξαλείφει τυχόν turbo lag. Επίσης, διαθέτει ραφιναρισμένη λειτουργία και προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.). Πρόσθετα εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση (5,9 λτ./100 χλμ.) και εκπομπές CO2 (132 γρ./χλμ.).
Πολύ ικανό σε κάθε τερέν
Στα σημαντικά ατού του S-Cross ανήκει και η τετρακίνηση, γιατί εξασφαλίζει πιο ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε οδόστρωμα και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί πιο εύκολα και εκτός δρόμου. Το σύστημα AllGrip Select περιλαμβάνει μέσω του περιστροφικού διακόπτη τις λειτουργίες Auto (για φυσιολογικές συνθήκες), Sport (βελτιώνει την απόδοση), Snow (αυξάνει την πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες) και Lock για μέγιστη ροπή στους πίσω τροχούς και πιο εύκολο «απεγκλωβισμό» του αυτοκινήτου.
Παράλληλα, οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις φιλτράρουν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες σε κακοτράχαλους χωμάτινους δρόμους, ενώ το AllGrip προσφέρεται και για «σκαρφαλώματα». Πολύ ισορροπημένο είναι το S-Cross και στην άσφαλτο, καθώς λακκούβες, σαμαράκια, φρεάτια και λοιπές ανωμαλίες των δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς. Ταυτόχρονα το αμάξωμά του παρουσιάζεται σταθερό και ευθύβολο, τόσο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων όπου ταξιδεύει άνετα, όσο και στις στροφές.
Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Στο αναβαθμισμένο εσωτερικό του νέου S-Cross κυρίαρχα στοιχεία αποτελούν το νέο σύστημα infotainment των 7 ιντσών (9 ιντσών στην έκδοση GLX) στην κορυφή του ταμπλό και η νέα προσθήκη μαλακής επένδυσης με ραφή από την πλευρά του συνοδηγού. Η συνολική κατασκευή είναι γεροδεμένη, αφού όλες οι επιμέρους επιφάνειες είναι στιβαρά συναρμολογημένες μεταξύ τους. Στα θετικά γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η εργονομία και απροβλημάτιστος έλεγχος των διαφόρων λειτουργιών. Κανένα παράπονο δεν θα έχει μια τετραμελής οικογένεια και σε χώρους, αφού θα βολευτεί στο εσωτερικό με περίσσια άνεση. Τέλος, το πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων μπορεί να χωρέσει πολλές αποσκευές και να μεγαλώσει έως τα 1.230 λίτρα, εφόσον πέσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.