Η ζήτηση για SUV και για μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς αυξάνεται, ενώ ο συνδυασμός αυτών είναι ιδανικός για πολλούς οδηγούς. Από τη μία πλευρά το SUV αμάξωμα εξασφαλίζει περισσότερη πρακτικότητα από ένα χάτσμπακ, ενώ το αυτόματο κάνει τις όποιες διαδρομές πολύ πιο ξεκούραστες. Αν όλα αυτά ταιριάζουν με πετρελαιοκινητήρα, τότε επιτυγχάνεται και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο τα ντίζελ SUV και ειδικά στην κατηγορία των πιο δημοφιλών B-SUV είναι ελάχιστα, ενώ ένα μόνο διαθέτει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο. Ποιο είναι αυτό;
Το Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8, το οποίο στην αρχική έκδοση Active ξεκινά από τις 27.100 ευρώ. Το ποσό αυτό αποτελεί παράλληλα το χαμηλότερο στην αγορά για νέο ντίζελ αυτόματο SUV. Ο βασικός του εξοπλισμός είναι πληρέστατος σε όλα τα επίπεδα και περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη 10 ιντσών με Navigation 3D, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Το πολύ μοντέρνο και με θελκτικό σχεδιασμό ανανεωμένο Peugeot 2008 με το «μεγάλο» για μικρό SUV αμάξωμα των 4.304 χλστ. μήκους, 1.775 χλστ. πλάτους, 1.523 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.605 χλστ. είναι γενναιόδωρο και σε χώρους. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια τους, ικανοποιητικό για το κεφάλι και αρκετό πλάτος. Στην κορυφή των B-SUV τοποθετείται το πορτ μπαγκάζ των 434 λίτρων, που φτάνει έως τα 1.467 λτ. με πεσμένα τα πίσω καθίσματα. Το εσωτερικό του 2008 διακρίνεται ακόμα για τον ιδιαίτερα μοντέρνο ντιζάιν του, όπως και για την προσεγμένη ποιότητα, τόσο σε υλικά (μαλακά πλαστικά στο ταμπλό), όσο σε φινίρισμα.
Σχετικά με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 BlueHDi των 130 ίππων και με την πλούσια ροπή των 300 Nm, συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9 δλ. και η τελική φτάνει στα 196 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 131 γρ./χλμ. (84 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Στα σημεία αναφοράς του 2008 ανήκει και η ιδιαίτερα ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, όπου η άνεση με το κράτημα ταιριάζουν ιδανικά. Παράλληλα, ο οδηγός δε νιώθει αποκομμένος από το δρόμο μέσω του άμεσου τιμονιού με το σωστό βάρος και την ακριβή αίσθηση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 130/3.700 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 300/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,9 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 196 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,0 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 131 |
*Εργοστασιακή |