Οι απαιτήσεις ενός κινητήρα σε καύσιμο και ειδικά όσον αφορά το ακριβότερο, τη βενζίνη, είναι κάτι που απασχολεί όλους όσους έχουν ή πρόκειται να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο. Μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 7-8 λτ./100 χλμ. που απαιτεί ένα μικρό ή μικρομεσαίο μοντέλο, ισοδυναμεί τώρα με περίπου 15 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Ποσό που μπορεί να μειωθεί σημαντικά, εφόσον επιλεγεί ένα με Full Hybrid τεχνολογία. Όμως εύλογα θα σκεφτείτε ότι ανεβαίνει σημαντικά το κόστος αγοράς, ή ότι υπάρχουν και λιγότερο «βενζινοβόρα» Plug-in Hybrid. Ωστόσο τα PHEV είναι κατά πολύ ακριβότερα, ενώ μειώνουν το κόστος σε βενζίνη εφόσον η μπαταρία είναι συνεχώς φορτισμένη και τα χιλιόμετρα αυτονομίας της αρκούν για καθημερινές διαδρομές της τάξεως των 40-50 χλμ.
Χρυσή τομή στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV αποτελεί το Toyota C-HR. Πρόκειται το πιο προσιτό σε τιμή Full Hybrid μικρομεσαίο SUV, το οποίο παράλληλα είναι πολύ ολιγαρκές σε βενζίνη. Συγκεκριμένα το υβριδικό του σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 122 ίππους και αποτελείται από τον 1.800άρη βενζινοκινητήρα των 98 ίππων και 142 Nm ροπής και τον ηλεκτροκινητήρα των 72 ίππων και 163 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ενέργεια από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 207,2V, ενώ η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω του e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων.
Στην πράξη και ειδικά σε χαμηλούς ρυθμούς πόλης και στο «σταμάτα – ξεκίνα» το C-HR λειτουργεί σαν αμιγώς ηλεκτρικό. Πράγμα που σημαίνει ότι δεν καίει βενζίνη και καταφέρνει να πετυχαίνει τιμές κατανάλωσης κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, σε μεικτές συνθήκες παραμένει και πάλι πολύ χαμηλά, στα 5,8 λτ./100 χλμ., με περιθώρια προς τα κάτω. Επιπλέον, με εκπομπές CO2 110 γρ./χλμ. έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας. Από πλευράς επιδόσεων, η Toyota ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Στα μείον είναι το γεγονός ότι το e-CVT εμφανίζει μια υστέρηση στα εικονικά κατεβάσματα και για να επιταχύνει πλήρως θέλει βαθύ πάτημα το γκάζι, ανεβάζοντας απότομα τις στροφές του κινητήρα και το επίπεδο θορύβου.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια πίσω) είναι σφιχτές μεν, όμως η ποιότητα κύλισης καταφέρνει να κρατά εκτός το μεγαλύτερο μέρος παρασιτικών θορύβων και κραδασμών, επιδεικνύοντας παράλληλα εξαιρετικά αντανακλαστικά σε απότομες μεταφορές φορτίου. Το ESP παρακολουθεί διακριτικά, όμως οι λιγότερο συντηρητικοί οδηγοί θα θελήσουν λίγο πιο γρήγορο τιμόνι και πιο σαφή αίσθηση από το πεντάλ των φρένων.
Ο δυναμικός σχεδιασμός του C-HR παραμένει ένα από τα πιο δυνατά του σημεία, παρά το γεγονός ότι ήδη μετράει 6 χρόνια από το Μάρτιο του 2016 που έκανε ντεμπούτο στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Μοντέρνο παραμένει και το εσωτερικό του με την προσεγμένη ποιότητα, όπου έχουν γίνει κάποιες αναβαθμίσεις κυρίως στο infotainment. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερα άτομα θα μετακινηθούν δίχως παραχωρήσεις, όμως τα πολύ μικρά παράθυρα περιορίζουν την ορατότητα. Για τις αποσκευές τα 377 λίτρα ικανοποιούν, αν και είναι πολύ λιγότερα από άλλα μικρομεσαία SUV.