Σήμερα δεν νοείται γκάμα κατασκευαστή χωρίς υβριδικά μοντέλα. Ακόμα και οι πλέον παραδοσιακοί, όπως η Jeep, ακολουθούν πλέον το μονοπάτι του εξηλεκτρισμού. Στην περίπτωση της φίρμας από το Οχάιο, βέβαια, δεν το ακολουθεί απλά, αλλά το ανοίγει.
Το σύστημα e-Hybrid ανεβάζει επίπεδο την εμπειρία της υβριδικής οδήγησης και εγκαθιδρύει την Jeep ως κορυφαία εκπρόσωπο στα εξηλεκτρισμένα SUVs, με έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων (130-139 γρ.CO2/χλμ.). Το Renegade αποτελεί ένα από τα βασικά της εμπορικά ατού, συγκαταλεγόμενο στους πρωταγωνιστές της κατηγορίας και εκ των πρωτοπόρων της υβριδικής τεχνοτροπίας, μέσα από τις e-Hybrid αρετές. Το νέο υβριδικό σύστημα της Jeep είναι κάτι ανάμεσα σε mild και full hybrid, καταφέρνοντας να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των δυο αυτών διατάξεων, δίχως τα μείον.
Ένας νέος 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής, λειτουργώντας σε κύκλο Miller και με αυξημένη σχέση συμπίεσης (12,5:1). Παράλληλα διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης, που φτάνει τα 350 bar, συνεργαζόμενος με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Το θερμικό μοτέρ συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων και 55 Nm ροπής, που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 48 Volt. Μέχρι στιγμής, δηλαδή, φαίνεται πως έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό mild hybrid 48βολτο σύνολο. Εκεί που διαφέρει το e-Hybrid είναι στη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με το ρεύμα, κάτι που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 15% (μόλις 5,7 λίτρα/100 χλμ. μέση τιμή) σε σχέση με αντίστοιχου κυβισμού βενζινοκίνητα μοντέλα του ανταγωνισμού.
Το σύστημα Intelligent Brake System αξιοποιεί στο έπακρο την κινητική ενέργεια του οχήματος για τη μέγιστη δυνατή ανάκτησή της κατά την επιβράδυνση, ενώ το BSG (Belt Starter Generator) προσφέρει άμεση και απόλυτα ομαλή ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του 1.5 τούρμπο. Παράλληλα, το Renegade e-Hybrid προσφέρει για πρώτη φορά στην κατηγορία δυνατότητα αθόρυβης εκκίνησης (Silent Start) χωρίς τη χρήση του θερμικού μοτέρ, αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης (e-Queuing) και χαμηλές ταχύτητες (στο «σταμάτα-ξεκίνα» του μποτιλιαρίσματος πχ), ενώ με το e-Creeping δεν ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας στο άφημα του φρένου, αφήνοντας στο ηλεκτρικό μοτέρ την εκκίνηση του αυτοκινήτου.
Το ίδιο κάνει με το παρκάρισμα η λειτουργία e-Parking, κάτι που σημαίνει πολλές από τις καθημερινές υποχρεώσεις ενός αυτοκινήτου, το Renegade e-Hybrid τις εκπληρώνει δίχως να καταναλώνει σταγόνα αμόλυβδης! Συνδυαστικά με τις παραπάνω λειτουργίες σε αμιγώς ηλεκτρικό επίπεδο, το e-Hybrid προσφέρει ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση (με ή χωρίς τη χρήση φρένου) και ενίσχυση της απόδοσης του θερμικού κινητήρα (e-Boosting), ώστε ο πρώτος να λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο επίπεδο αποδοτικότητας του. Από πλευράς επιδόσεων, το Renegade e-Hybrid επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. και φτάνει τα 191 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας, ενώ εκπέμπει 130 γρ./χλμ. CO2.
Το νέο Jeep Renegade e-Hybrid είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές από 26.800 ευρώ, ενώ όπως όλα τα μοντέλα της Jeep καλύπτονται με 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας. Όσοι θέλουν να γνωρίσουν από κοντά τόσο αυτό, όσο και το Compass e-Hybrid αλλά και ολόκληρη την γκάμα των Jeep, δεν έχουν παρά να επισκεφτούν μια από τις εκθέσεις της Jeep Σφακιανάκης, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα.