Αυτοκίνητα με υβριδική τεχνολογία (mild hybrid, full hybrid και plug-in hybrid) υπάρχουν πλέον πολλά διαθέσιμα σε όλες τις κατηγορίες, μεταξύ των οποίων και στα SUV όπου η ζήτηση είναι υψηλή. Ωστόσο τα μικρά SUV φουλ υβριδικά είναι ελάχιστα παρά την ανάπτυξη του εξηλεκτρισμού. Μεταξύ αυτών τη χαμηλότερη τιμή έχει το Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid, αφού ξεκινά από τις 23.230 ευρώ.
Το εν λόγω μοντέλο διατίθεται αποκλειστικά με full hybrid κινητήρα, μιας και το αμιγώς βενζίνης 1.5 125 hp έχει σταματήσει να πωλείται εδώ και αρκετούς μήνες. Παρόλα αυτά το Yaris Cross είναι το απόλυτο best seller SUV στην Ελλάδα, έχοντας φτάσει τις 4.114 ταξινομήσεις τους πρώτους δέκα μήνες του 2023. Στην τιμή των 23.230 ευρώ πωλείται η αρχική έκδοση Active δίχως καμία έλλειψη στον εξοπλισμό. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 8 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες φωτός και βροχής, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου. Η επόμενη έκδοση Active Plus στοιχίζει 1.090 ευρώ επιπλέον και παραμένει προσιτή στις 24.320 ευρώ. Πρόσθετα εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, προβολείς ομίχλης LED, πίσω LED και 6 ηχεία (αντί 4).
Το μοντέρνο σχεδιαστικά Yaris Cross, εκτός από την προσιτή του τιμή ξεχωρίζει και για κάτι ακόμα πολύ βασικό. Την πολύ χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, αφού στην πόλη βρίσκεται κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες ανεβαίνει κατά περίπου 1 λτ./100 χλμ. Επιπλέον, με εκπομπές CO2 στα 100 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά, συν του ότι δίνει τη δυνατότητα καθημερινής εισόδου στο Δακτύλιο της Αθήνας. Ο ηλεκτροκινητήρας των 80 ίππων και 141 Nm αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V και εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε ήπιους ρυθμούς εξοικονομώντας βενζίνη. Η εμπλοκή του 1.500άρη βενζινοκινητήρα των 92 ίππων και 120 Nm ροπής γίνεται άμεσα και ομαλά όποτε απαιτηθεί, παρέχοντας ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.). Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT κάνει πιο ξεκούραστη την οδήγηση στην πόλη, ωστόσο κάθε έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ συνοδεύεται με βουητό, γιατί ο 1.5 λτ. κινητήρας ανεβάζει ψηλά στροφές. Επιπλέον, δεν υπάρχει δυνατότητα χειροκίνητων προεπιλεγμένων σχέσεων, όπως συμβαίνει σε άλλα full hybrid αυτοκίνητα.
Στην καθημερινή χρήση σε αστικό περιβάλλον το Yaris Cross είναι ξεκούραστο, γιατί ότι ο οδηγός δεν απασχολείται με πεντάλ συμπλέκτη και αλλαγές ταχυτήτων, αλλά και λόγω της αθόρυβης λειτουργίας του κινητήρα και της υπερυψωμένης θέσης οδήγησης. Παράλληλα, οι κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις που είναι λίγο μεγαλύτερες από ένα supermini (μήκος Yaris Cross 4.180 χιλιοστά), συμβάλλουν σημαντικά την ευελιξία και στο παρκάρισμα. Οι αναρτήσεις του μικρού ιαπωνικού SUV διαθέτουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση και μπορεί να μην ενοχλούν ιδιαίτερα όταν περνούν από διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ωστόσο κάποιοι μπορεί να θελήσουν περισσότερη άνεση. Από την άλλη πλευρά εξασφαλίζουν στιβαρό πάτημα μαζί με το γεροδεμένο πλαίσιο, τόσο στις ευθείες, όσο και σε στροφές σε πιο πιεσμένους ρυθμούς.
Το Yaris Cross εξωτερικά διαφέρει τελείως από το χάτσμπακ Yaris, ωστόσο το εσωτερικό είναι πανομοιότυπο, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε υλικά. Το λεπτό μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και τα υπόλοιπα σκληρά ικανοποιούν σε υφή, ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα βρίσκεται η συναρμογή και το φινίρισμα. Το επιπλέον ύψος του αμαξώματος ωφέλησε τους καλούς χώρους των επιβατών, όπως και το μεγαλύτερο μήκος που συνέβαλλε στην αύξηση της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ στα 397 λίτρα (286 λτ. στο Yaris).