Οι περισσότεροι θέλουν ένα αυτοκίνητο που να είναι πιο ψηλό από τα κλασικά χάτσμπακ, να είναι οικονομικό σε καύσιμο αλλά και να μη στοιχίζει μια περιουσία. Ιδανικά λοιπόν ένα SUV με πετρελαιοκινητήρα, αλλά με λίγα χρήματα; Μάλλον δύσκολος συνδυασμός για δυνατούς λύτες, λόγω των συνεχόμενων ανατιμήσεων. Και όμως το φθηνότερο ντίζελ SUV στην Ελλάδα στοιχίζει από 22.900 ευρώ και είναι το Fiat 500X 1.3 Multijet.
Χωρίς ελλείψεις στον εξοπλισμό
Από τη βασική του έκδοση το 500Χ με τον 1.300άρη πετρελαιοκινητήρα είναι επαρκώς εξοπλισμένο και δεν του λείπει κάτι το πολύ σημαντικό. Συγκεκριμένα διαθέτει στάνταρ τα παρακάτω:
- 6 αερόσακους
- Υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας
- Αναγνώριση σημάτων
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Air condition
- Προβολείς ομίχλης
- Τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και χειριστήρια
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες
Προαιρετικά, το 500X προσφέρεται με τρία πακέτα εξοπλισμού, με τιμή εκάστου στα 1.294 ευρώ.
Πακέτο Tech: Keyless Entry & Keyless Go • Προβολείς με λειτουργία Smartbeam • Σύστημα UConnect Navi με οθόνη αφής 7 ιντσών • Blind Spot Detection • Αισθητήρας φωτός – Αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων πορείας • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες • Αισθητήρας βροχής.
Πακέτο Style: Προβολείς LED Projector • Προβολείς ομίχλης LED με λειτουργία cornering • Σκούρα πίσω κρύσταλλα • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών • LED φώτα ημέρας • Φωτισμός εξόδου.
Πακέτο Comfort: Πίσω θύρα USB • Μπροστά αισθητήρες παρκαρίσματος • Εμπρός υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο • Αυτόματος κλιματισμός • Κάμερα οπισθοπορείας • Ηλεκτροχρωμικός εσωτερικός καθρέφτης • Πίσω αισθητήρες στάθμευσης • 3ο πίσω προσκέφαλο • Κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική οσφυϊκή ρύθμιση.
Καλοφτιαγμένο εσωτερικό με αρκετούς χώρους
Το 500X διαθέτει ένα ευχάριστο σε σχεδιασμό εσωτερικό, όπου κυριαρχούν οι πολλές καμπύλες. Ο πίνακας οργάνων με τα τρία στρογγυλά όργανα, η διακοσμητική επένδυση στο ταμπλό και η οθόνη των 7 ιντσών αποτελούν τα κύρια γνωρίσματά του. Από πλευράς ποιότητας, το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό αναβαθμίσει σημαντικά τη συνολική εικόνα, με τη συναρμογή να ικανοποιεί. Ο οδηγός και ο συνοδηγός του μικρού ιταλικού SUV κάθονται άνετα, όπως και άλλα δύο ενήλικα άτομα στο πίσω κάθισμα. Για τις αποσκευές υπάρχουν 350 λίτρα και θήκες για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο μαζί με ρεζέρβα ανάγκης.
Επαρκεί ο κινητήρας – σφιχτό στο δρόμο
Ο 1.300άρης Multijet 95 hp που τροφοδοτούσε πάρα πολλά μοντέλα του ομίλου Fiat, παραμένει στην γκάμα του 500Χ και επαρκεί για την κίνηση του αυτοκινήτου. Σύμμαχος του οδηγού είναι η ροπή των 200 Nm που αποδίδεται από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ η λειτουργία του μοτέρ είναι αρκετά πολιτισμένη με χαμηλό θόρυβο και ανεπαίσθητους κραδασμούς.
Το 500X 1.3 MTJ εμφανίζεται ασφαλές στο δρόμο, αφού η σχετικά σφιχτή ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πίσω δεν αφήνει το αμάξωμα να πλέει σε γρήγορες ταχύτητες, αλλά ούτε να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές υπό πίεση. Η οδική συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και προβλέψιμη, με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και καλή αίσθηση στην οδήγηση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.248 |
Ισχύς (hp/σ.α.λ.) | 95/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 175 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 6,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 120 |
*Δοκιμής |