Τα SUV έχουν πλέον μπει για τα καλά στην αγορά και κυκλοφορούν κατά χιλιάδες στους δρόμους, αφού αποτελούν την αγαπημένη κατηγορία του κοινού. Πληροφοριακά, τα δύο τελευταία χρόνια ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 85.486 SUV από όλες τις κατηγορίες, μεταξύ των οποίων τα περισσότερα ήταν μικρά SUV (37.530). Κάτι που είναι λογικό, μιας και εξυπηρετούν πολύ στις αστικές μετακινήσεις, κάνουν άνετα ταξίδια, χωράνε μια τετραμελή οικογένεια, ενώ οι τιμές των περισσότερων είναι προσιτές.
Ανάμεσα σε αυτά υπάρχουν και κάποια που διαθέτουν ορισμένα ξεχωριστά γνωρίσματα, όπως ισχύει και για το νέο Yaris Cross Hybrid. To νέο και πρώτο B-SUV της Toyota είναι η πιο προσιτή επιλογή στην κατηγορία του με Full Hybrid τεχνολογία (όχι Mild Hybrid). Συγκεκριμένα πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 21.120 ευρώ, χωρίς να λείπει κάτι ουσιαστικό από τον εξοπλισμό του.
Πιο αναλυτικά, από την αρχική έκδοση Active διαθέτει τα εξής: 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, adaptive cruise control, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων. Στάνταρ είναι ακόμα όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, αυτόματος κλιματισμός, οθόνη αφής 8 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Παρά το γεγονός ότι το Yaris Cross βασίζεται στο χάτσμπακ Yaris, εξωτερικά είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο με μεγαλύτερο μήκος (4.180 χλστ.), πλάτος (1.765 χλστ.) και ύψος (1.595 χλστ.). Μόνο το μεταξόνιο έμεινε ίδιο στα 2.560 χλστ. Αντιθέτως το εσωτερικό είναι κοινό, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων. Από εκεί και πέρα κατασκευαστικά είναι προσεγμένο και ο σχεδιασμός του είναι μοντέρνος. Στον τομέα των χώρων ικανοποιεί τέσσερις επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους 397 λίτρα για τις αποσκευές.
Την κίνηση του υβριδικού Yaris Cross αναλαμβάνει το γνωστό σύνολο με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης και τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων. Το μοτέρ βενζίνης αποδίδει 92 ίππους και 120 Nm ροπής και ο ηλεκτροκινητήρας φτάνει τους 80 ίππους και τα 141 Nm ροπής. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι αυτοφορτιζόμενη, ενώ η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός e-CVT κιβωτίου. To Yaris Cross Hybrid επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ., η τελική φτάνει τα 170 χλμ./ώρα, η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 100 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο).
Η χαμηλή κατανάλωση συνδυάζεται με πολύ μεγάλη ευκολία στην οδήγηση και στους χειρισμούς, γεγονός που θα εκτιμήσει ο οδηγός ειδικά στις αστικούς και πηγμένους από κίνηση δρόμους. Οι αναρτήσεις του έχουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση και σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα.