Η υβριδική τεχνολογία έχει πλέον διευρυνθεί προς πάσα μάρκα και κατηγορία, στην προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν κατανάλωση και ρύπους. Ιδιαίτερα διαδεδομένα είναι τα ήπια υβριδικά συστήματα, όμως απλά υποβοηθούν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και δεν παρέχουν τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Κάτι που το πετυχαίνουν τα Full Hybrid. Με τέτοια μηχανικά σύνολα οι προτάσεις αγοράς είναι λιγότερες και ειδικά στα μικρότερα SUV και μάλιστα με 4κίνηση.
Για όσους λοιπόν αναζητούν ένα SUV με 4×4 και φουλ υβριδικό σύνολο στη χαμηλότερη τιμή, τότε θα προσανατολιστούν στο νέο Suzuki Vitara Strong Hybrid. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 26.780 ευρώ (από 23.980 ευρώ το 2κίνητο), με εξοπλισμό που τα έχει όλα:
- 7 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
- Αναγνώριση τυφλού σημείου
- Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας
- Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Οθόνη 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αυτόματος κλιματισμός
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Προσαρμοζόμενο cruise control
- Προβολείς LED
- Ζάντες αλουμινίου
To Strong Hybrid σύνολο του Vitara αποτελείται από το νέο 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λτ. Dualjet, έναν ηλεκτροκινητήρα Motor Generator Unit (MGU), το αυτόματο κιβώτιο AGS των 6 ταχυτήτων και την μπαταρία ιόντων λιθίου 140V. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 102 ίππους και ροπή 138 Nm, ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ έχει ισχύ 33 ίππους και 60 Nm ροπής (συνδυαστική απόδοση 116 ίπποι). Από πλευράς επιδόσεων, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,5 δλ., η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 132 γρ./χλμ.
Ο ηλεκτροκινητήρας δίνει τη δυνατότητα της ηλεκτροκίνητης οδήγησης (EV) τροφοδοτώντας το όχημα και βοηθώντας τον κινητήρα να επιταχύνει. Επιτρέπει επίσης την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με όπισθεν και προσθέτει επιπλέον ροπή κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων για πιο ομαλή επιτάχυνση. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα, ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιεί την ισχύ του κινητήρα για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια (φορτίζοντας την μπαταρία) για να επιτευχθεί μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αθόρυβη οδήγηση. Κατά την επιβράδυνση, πραγματοποιείται ανάκτηση κινητικής ενέργειας, προκειμένου να επαναφορτιστεί η μπαταρία, που είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ.
Όπως αναφέρει η Suzuki, το νέο Vitara 1.5 HEV μπορεί να κινηθεί για αποστάσεις έως 4,5 χιλιομέτρων με μόνο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και με ταχύτητα έως 80 χλμ./ώρα. Επίσης, το υβριδικό σύστημα διαθέτει τις επιλογές Standard και Eco.
Όσον αφορά την τετρακίνηση, είναι η γνωστή AllGrip με τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Auto, Sport, Snow και Lock). Ελέγχεται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου, ενώ η έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στον πίνακα οργάνων ενημερώνει μέσω σχετικής ένδειξης για το ποια λειτουργία έχει επιλεχθεί.