Η πλειοψηφία όσων αναζητούν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, θέλουν να είναι λίγο πιο ψηλό από τα κλασικά χάτσμπακ. Κοινώς να είναι SUV ή Crossover. Το περισσότερο ύψος βελτιώνει την ορατότητα, διευκολύνει πολύ στην είσοδο και έξοδο από το όχημα και δίνει τη δυνατότητα κίνησης και εκτός ασφάλτου. Βέβαια και εντός αυτής, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος μειώνει τις πιθανότητες «τραυματισμού» του αμαξώματος από κάποια βαθιά λακκούβα ή ψηλό σαμαράκι.
Στην αγορά θα βρει κανείς πολλά αυτοκίνητα αυτών των κατηγοριών. Ποιο είναι όμως το μικρομεσαίο Crossover που ζητάει τα λιγότερα ευρώ για την αγορά του; Το Fiat Tipo Cross 1.0 Turbo, με τιμή από 19.927 ευρώ. Συγκριτικά με το «κλασικό» 5θυρο Tipo, το πιο περιπετειώδες ξεχωρίζει αμέσως από την εκτός δρόμου περιβολή του. Τα μαύρα και ασημί προστατευτικά τμήματα στους προφυλακτήρες, θόλους των τροχών και μαρσπιέ, οι ράγες οροφής και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 37 χιλιοστά, του χαρίζουν περισσότερο στιλ.
Πιο ευχάριστο είναι και το εσωτερικό του Tipo Cross με τις νέες επενδύσεις και διακοσμητικά. Στον εξοπλισμό του City Cross ανήκουν 6 αερόσακοι, σύστημα διατήρησης λωρίδας, φώτα LED, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, στιλιζαρισμένες ζάντες 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης κ.α. Με 1.050 ευρώ επιπλέον, η έκδοση Cross ενσωματώνει επιπλέον οθόνη 10 ιντσών, πλοήγηση, πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς Full LED, φιμέ κρύσταλλα, προσαρμοζόμενο cruise control, θερμαινόμενους καθρέπτες, πίσω υποβραχιόνιο και εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος. Στα πολύ θετικά γνωρίσματα της καμπίνας ανήκουν ακόμα οι πολύ άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, όπως και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 440 λίτρων.
Σε αυτά τα χρήματα το Tipo Cross συνδυάζεται με το νέο 3κύλινδρο 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων και 190 Nm ροπής. Στην οδήγηση δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη, χάρη στο θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και τους σβέλτους ρυθμούς των επιταχύνσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 183 χλμ./ώρα). Επιπλέον εμφανίζει πολύ ραφιναρισμένη λειτουργία, εκπέμπει 129 γρ./χλμ. CO2 και καταναλώνει 5,5 λτ./100 χλμ., σύμφωνα με τη Fiat.
Δείτε ακόμα: Η μεγαλύτερη αντεπίθεση στην ιστορία της Fiat
Οι αναρτήσεις του μικρομεσαίου ιταλικού Crossover έχουν σφιχτή ρύθμιση, ωστόσο δεν «κοπανάνε» όταν το αυτοκίνητο περνά από έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Γεγονός που συμβάλλουν και οι μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων, χωρίς όμως να το αφήνουν να «πλέει» στις ευθείες ή να παίρνει έντονες κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι διαθέτει το απαραίτητο σφίξιμο στη θέση της ευθείας και είναι άμεσο στις στροφές, ενώ καλή απόδοση έχουν και τα φρένα, με τους δίσκους μπροστά και τα ταμπούρα πίσω.