«Θηρίο αυτοκίνητο» είναι οι πρώτες λέξεις που ακούς από όσους αντικρύζουν από κοντά το συγκεκριμένο SUV, καθότι εντυπωσιάζει αμέσως με την πληθωρικότητά του, τον πολύ δυναμικό του σχεδιασμό και την επιβλητική συνολικά εικόνα του εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά, προσφέροντας παράλληλα τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο.
Η αμαξάρα αυτή που τα κάνει όλα και συμφέρει, συνδυάζοντας τόσα χαρίσματα σε τιμή κάτω των 34.500 ευρώ, δεν είναι άλλη από το Hyundai Tucson στην έκδοση 1.6T 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT Premium. Την κορυφαία με τον 1.600άρη ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα δηλαδή, που προσφέρει μια μακροσκελή λίστα εξοπλισμού (μέχρι δερμάτινα καθίσματα και πανοραμική ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή έχει), αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σύστημα τετρακίνησης, σε ένα από τα πιο ελκυστικά αυτοκίνητα που συναντάς στο δρόμο, ανεξαρτήτως κατηγορίας, έναντι 34.390 ευρώ!
Η εμπνευσμένη δουλειά των σχεδιαστών της Hyundai είναι αυτή που μαγνητίζει όλα τα βλέμματα, με τις ιδιαίτερα μυώδεις και αιχμηρές αναλογίες να εκφράζονται μέσα από την τεχνοτροπία «Sensuous Sportiness». Highlight όχι μόνο του Tucson, αλλά ολόκληρης της κατηγορίας των C-SUVs (κι όχι μόνο), τα «κρυμμένα» φώτα Parametric Hidden Lights, που αποτελούν στην ουσία ένα κομμάτι με τη μάσκα. Από εκεί και πίσω, το αμάξωμα του Tucson ξεχωρίζει από τα πολλά νεύρα και τις ανάγλυφες επιφάνειες, ιδίως εκείνες στις πίσω πόρτες, όπως και για τα τετραπλά τριγωνικά φωτιστικά σώματα πίσω (δυο ανά πλευρά) που ενώνονται με μια ενιαία κόκκινη λωρίδα. Μπόνους λεπτομέρεια ο επίσης κρυμμένος υαλοκαθαριστήρας του πίσω παρμπρίζ (κάτω από την αεροτομή), αλλά και η σπορ διπλή απόληξη της εξάτμισης.
Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το «Interspace» (όπως ονομάζεται) εσωτερικό του. Ο συνδυασμός από απαλές καμπύλες και επίπεδες επιφάνειες, η συνοχή και αρμονία στον σχεδιασμό συνθέτουν μια εικόνα που ταιριάζει το minimal με το μοντέρνο. Παράλληλα, τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις περισσότερες επιφάνειες, τα εύχρηστα χειριστήρια αφής, η ψηφιακότητα μέσω των δυο οθονών 10,25 ιντσών (μια για το ψηφιακό καντράν, μια για το infotainment), αλλά και ο γενικότερα high tech διάκοσμος αποτελούν σημεία αναφοράς. Κάτι που ισχύει και για τους χώρους. Πέντε ενήλικες θα φιλοξενηθούν «απλωμένα» στην καμπίνα του Tucson, έχοντας στη διάθεσή τους ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ 577 λίτρων.
O οδηγός, από την πλευρά του, έχει στη διάθεσή του 180 ίππους και 265 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ.. Υπεύθυνος για αυτό, ο εξαιρετικός τετρακύλινδρος τούρμπο των 1.6 λίτρων, που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Μια σύμπραξη που χαρίζει δυναμική απόκριση από χαμηλά και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., τελική 201 χλμ./ώρα), με λογικότατη κατανάλωση (7,0 λίτρα/100 χλμ. βάσει εργοστασίου). Εξίσου λογικά τα 159 γρ./χλμ. CO2, που αντιστοιχούν σε 111,3 ευρώ τελών κυκλοφορίας.
Σε δρόμο με στροφές, η γεροδεμένη κατασκευή σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και την ιδανική ρύθμιση της ανάρτησης, προσφέρουν ένα ισοπεδωτικό πάτημα. Η πρόσφυση πρακτικά είναι ανεξάντλητη, ελέω και ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης, απογειώνοντας το αίσθημα της ασφάλειας. Οι διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος «ισιώνονται» από τις αναρτήσεις, ενώ το αυτοκίνητο παραμένει ακλόνητο στις ευθείες, χωρίς οι επιβάτες να αντιλαμβάνονται τα πολλά χιλιόμετρα που μπορεί εύκολα να αναπτύξει και να διατηρήσει. Μάλιστα, το Tucson 4WD δεν περιορίζεται στα της ασφάλτου, αλλά μπορεί να κινηθεί με σχετική άνεση και πέρα από αυτή.
Το σύστημα HTRAC βελτιστοποιεί την κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς και μπορεί, σε περίπτωση ανάγκης, να εφαρμόσει επιλεκτική πέδηση, προκειμένου να διασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Για πιο απαιτητικές συνθήκες και κυρίως εκτός δρόμου η τετρακίνηση «κλειδώνει» πατώντας το διακόπτη «Lock» στην κεντρική κονσόλα. Τα 170 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και τα ασφάλτινα ελαστικά υποδηλώνουν ότι το Tucson δεν προορίζεται για αναζήτηση δύσβατων διαδρομών, όμως θα πάει πολύ πιο μακριά από το μέσο όρο off roading της κατηγορίας.