Με το νέο Sportage, η Kia έκανε ένα ακόμα μεγάλο άλμα στον εκσυγχρονισμό της γκάμας της, μαζί με το συναρπαστικό EV6. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι το νέο Sportage πέτυχε το 2022 τις περισσότερες ταξινομήσεις στην Ελλάδα τα τελευταία 13 χρόνια! Πάρα πολύ καλά όμως τα πήγε και στην υπόλοιπη Ευρώπη, έχοντας αγγίξει το πρώτο 11μηνο τις 126.000 ταξινομήσεις, έναντι 81.500 το 2021.
Το νέο Sportage κερδίζει αμέσως όποιον αναζητά ένα μικρομεσαίο SUV, χάρη στην πληρότητα που εμφανίζει σε όλους τους τομείς. Καταρχήν, προσφέρεται με μια πλούσια γκάμα εξηλεκτρισμένων βενζίνης και πετρελαίου, μαζί τα Full Hybrid και Plug-in Hybrid σύνολα. Από την αρχική έκδοση 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid των 30.990 ευρώ είναι ολοκληρωμένο, ωστόσο όσοι θέλουν λίγη ακόμα περισσότερη δύναμη και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε το αμέσως επόμενο 1.6 T-GDi 180 PS 7DCT 48V Hybrid είναι ιδανική λύση. Στην πρώτη έκδοση Dynamic εκκινεί από τις 33.290 ευρώ, ποσό ανταγωνιστικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού αντίπαλα μοντέλα στα ίδια ή περισσότερα λεφτά έχουν λιγότερη δύναμη και χειροκίνητο κιβώτιο.
Στο μακροσκελή στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν -μεταξύ άλλων- τα εξής:
- 7 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόματης πέδησης
- Σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας
- Σύστημα διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων
- Ψηφιακή κεντρική οθόνη αφής display / audio 8 ιντσών
- Αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Drive Mode – επιλογή προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport)
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Σημαντική είναι ακόμα η παροχή των 5 χρόνων δωρεάν service, συν την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Πέρα από τα τυπικά και γραφειοκρατικά προσόντα του, βέβαια, το νέο Sportage κάνει το «μπαμ» με την πρώτη ματιά! Η παρουσία του είναι επιβλητική και μυώδης, ενώ την πληθωρικότητά του τονίζουν και οι διαστάσεις των 4.515 χλστ. μήκους, 1.865 χλστ. πλάτους, 1.645 χλστ. ύψους και το μεταξόνιο των 2.680 χλστ. Κύρια σχεδιαστικά του γνωρίσματα που συγκεντρώνουν αμέσως το ενδιαφέρον είναι τα φώτα LED ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ, τα κύρια φώτα σε πλαίσιο ρόμβου και η πλατιά μάσκα. Ανάγλυφα στοιχεία συναντώνται και στα πλαϊνά του τμήματα, ενώ στο πίσω άκρο διακρίνονται τα αιχμηρά φώτα και η ακμή στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό, όπου τα βλέμματα αιχμαλωτίζονται από ενιαία διαμόρφωση ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνης συστήματος πολυμέσων επίσης 12,3 ιντσών. Την πολυτέλεια που αποπνέει τονίζουν τα υλικά, που απαρτίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες, η γεροδεμένη συναρμογή και το προσεγμένο στη λεπτομέρεια φινίρισμα. Οι χώροι που παρέχει είναι σε αφθονία, τόσο για τις μετακινήσεις έως 5 ενήλικων επιβατών, όσο και για τις αποσκευές στο μεγάλο πορτμπαγκάζ των 562 λίτρων.
Από πλευράς επιδόσεων και κατανάλωσης το κορεατικό SUV επίσης «χτυπάει» κορυφή, από τη βασική κιόλας έκδοση. Ο 1.600άρης τούρμπο συνεργάζεται με mild hybrid σύστημα, το οποίο προσθέτει 17 ίππους μέσω ηλεκτροκινητήρα 48V στους 150 ίππους/250 Nm της πρώτης και τους 180 ίππους/265 Nm της κορυφαίας έκδοσης. Το τράβηγμα είναι σεμιναριακού επιπέδου από τις χαμηλές στροφές, ενώ όταν αρχίσει να δουλεύει το γκάζι έρχονται και πολύ καλές επιδόσεις. Το 150άρι Sportage θέλει είτε 10,3 είτε 9,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, αναλόγως κιβωτίου (6άρι χειροκίνητο iMT και 7άρι DCT αντίστοιχα), ενώ φτάνει στα 189 χλμ./ώρα τελικής. Τα 180 άλογα του ισχυρότερου 1.6 T-GDI συνεργάζονται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,8 δλ. και υπερβαίνοντας τα 200 χλμ./ώρα τελικής (201).
Όλα αυτά με εξαιρετικά νούμερα μέσης κατανάλωσης, που κυμαίνονται στα 6,3-6,5 λίτρα/100 χλμ. Και φυσικά, με δυναμικά χαρακτηριστικά που στέκονται στο ύψος των προσδοκιών. Tο νέο Sportage παρουσιάζεται ιδανικά ισορροπημένο στο δρόμο, συνδυάζοντας με απόλυτη επιτυχία την άνεση με το κράτημα. Ταυτόχρονα ο οδηγός του απολαμβάνει ηρεμία και νιώθει ασφαλής, ακόμα και όταν ανεβάσει ρυθμούς. Εκεί που θα το ευχαριστηθεί είναι στα ταξίδια, γεγονός που συμβάλλουν ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η ισοπεδωτική ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς.