H Renault διευρύνει ακόμα πιο πολύ την γκάμα της στην κατηγορία των SUV, αυτή τη φορά με το νέο C-SUV μοντέλο Symbioz, που τοποθετείται ιδανικά μεταξύ του Captur και του Austral. Διατίθεται αποκλειστικά με full hybrid σύνολο συνδυαστικής απόδοσης 145 ίππων, όμως οι τιμές που πωλείται είναι πολύ χαμηλότερες από όλα σχεδόν τα αντίστοιχης τεχνολογίας μικρομεσαία SUV.
Πιο συγκεκριμένα, το Symbioz evolution E-Tech 145 με τιμή από 28.900 ευρώ στοιχίζει λιγότερα λεφτά από αμιγώς βενζίνης ή mild hybrid C-SUV. Το ίδιο ισχύει και για την αμέσως επόμενη έκδοση techno E-Tech 145 με τιμή από 30.500 ευρώ, ενώ ανταγωνιστικό παραμένει και τις κορυφαίες εκδόσεις esprit Alpine E-Tech 145 των 32.900 ευρώ και iconic E-Tech 145 των 34.500 ευρώ. Το Symbioz με μήκος 4,41 μέτρα, ολοκληρώνει παράλληλα τη γκάμα full hybrid E-Tech που περιλαμβάνει ήδη τα Arkana (4,57 μέτρα) και Austral (4,51 μέτρα). Έτσι ανταποκρίνεται στα υψηλότερα στάνταρ άνεσης κατά την οδήγηση, τόσο σε μικρές όσο και σε μεγάλες διαδρομές, με αποτέλεσμα να στοχεύει σε μια ευρεία πελατειακή βάση.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό του Symbioz, στην αρχική έκδοση evolution ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, κεντρική οθόνη 10,4 ιντσών, οθόνη οδηγού 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματος κλιματισμός, προβολείς Full LED και αισθητήρας φώτων – βροχής. Στη μεσαία έκδοση techno προστίθενται ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, Renault Multi-Sense, ηχοσύστημα Arkamys Classic, πλοήγηση, Google Built-In, πίνακας οργάνων 10 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και ηλεκτροχρωμικός εσωτερικός καθρέπτης.
Στο σπορτίφ esprit Alpine προστίθενται ζάντες 19 ιντσών, εξωτερική σχεδίαση Alpine με αξεσουάρ χρωμίου σε μαύρο χρώμα, εσωτερική διακόσμηση με αξεσουάρ Alpine, Adaptive Cruise Control με Stop&Go και θερμαινόμενο τιμόνι. Στο πιο ακριβό Symbioz iconic ανήκουν ακόμα σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στο κέντρο της λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, περιμετρική κάμερα 360 μοιρών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού και συνοδηγού, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, διαφορετικού σχεδιασμού 19άρες ζάντες, σύστημα στάθμευσης hands-free και ηλεκτρικό άνοιγμα πόρτας χώρου αποσκευών. Επιπλέον, όλα τα Renault Symbioz καλύπτονται με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο) και 5 χρόνια οδική βοήθεια.
Βασισμένο πάνω στην επιμηκυμένη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B που χρησιμοποιείται από τα Clio και Captur (segment Β) καθώς και από το Arkana (segment C), το Renault Symbioz είναι ένα όχημα με ισορροπημένες αναλογίες και μοντέρνα αισθητική εξωτερικά. Το εσωτερικό του είναι πανομοιότυπο με του Captur, που σημαίνει ότι είναι σύγχρονο και προσεγμένο σε ποιότητα κατασκευής, όμως το μεγαλύτερο μήκος εξασφαλίζει περισσότερους χώρους. Το πίσω κάθισμα έχει σχεδιαστεί για να σύρεται σε διαδρομή πάνω από 16 εκ., αφήνοντας 221 χλστ. χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ ακόμα και τραβηγμένο τέρμα πίσω, διατηρεί αναλλοίωτη τη χωρητικότητα των 492 λίτρων του πορτμπαγκάζ. Όταν η έδρα του καθίσματος ολισθαίνει προς τα εμπρός, αυξάνεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 624 λίτρα, η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.582 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα (και με δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης 60:40).
Το Renault Symbioz διατίθεται με το υβριδικό κινητήριο σύνολο full hybrid E-Tech των 145 ίππων συνδυαστικής ισχύος. Είναι αποδοτικό και οικονομικό στη χρήση, προσφέρει την άνεση και την αθόρυβη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στην πόλη, χωρίς όμως την ανάγκη ηλεκτρικής φόρτισης. Η παράλληλη-εν σειρά υβριδική αρχιτεκτονική, συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 49 hp και έναν 24 hp HSG – Γεννήτρια/μίζα υψηλής τάσεως) με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. 95 hp και 148 Nm και ένα έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών επιλογών. Το Renault Symbioz ξεκινά πάντα με πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης μέσω της ενέργειας που αντλείται από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,26 kWh, επιτρέποντας στον οδηγό να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για εκατοντάδες μέτρα. To Symbioz των 1.423 κιλών επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., φτάνει τα 170 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει σε μεικτές συνθήκες 4,7 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 106 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).