Από ένα καινούργιο αυτοκίνητο οι απαιτήσεις των καταναλωτών είναι πολλές, καθώς αναζητούν εκείνο που τα προσφέρει όλα, αλλά δεν ζητάει ένα πακτωλό χρημάτων για την απόκτησή του. Πόσο δε μάλλον τώρα που κάποια μοντέλα έχουν πάρει πολύ τα πάνω τους σε τιμές και έχουν γίνει απλησίαστα.
Παρόλα αυτά ορισμένα παραμένουν προσιτά και συμφέροντα, γιατί δεν τους λείπει απολύτως τίποτα, ενώ οι τιμές τους είναι βατές. Μια τέτοια περίπτωση είναι το Suzuki Vitara, το οποίο στην τιμή των 23.870 ευρώ τα παρέχει όλα σε εξοπλισμό, διαθέτει τετρακίνηση και αποδοτικό κινητήρα συνδυασμένο με υβριδικό σύστημα.
Ας κινήσουμε όμως από τη μακροσκελή λίστα του στάνταρ εξοπλισμού:
- 7 αερόσακοι
- Αυτόνομη πέδηση
- Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
- Αναγνώριση τυφλού σημείου
- Αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
- Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Αυτόματος κλιματισμός
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Adaptive cruise control
- Προβολείς LED
- Ζάντες αλουμινίου
Ιδανικό SUV για όλες τις συνθήκες
Ο γνωστός πλέον 4κύλινδρος turbo κινητήρας 1.4 λτ. Boosterjet με τους 129 ίππους και τη ροπή των 235 Nm, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μηχανικό σύνολο. Αρχικά κερδίζει τον οδηγό με την ελαστικότητα και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, χάρη και στην επιπλέον ροπή που παρέχει το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Παράλληλα ξεχωρίζει για τη ραφιναρισμένη του λειτουργία και τις σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.). Σε λογικά επίπεδα βρίσκεται η πραγματική κατανάλωση των 7,7 λτ./100 χλμ., όπως και οι εκπομπές CO2 των 131 γρ./χλμ. (83,84 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Στο δρόμο, το Vitara με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων είναι ευχάριστο στην οδήγηση, ασφαλές, αλλά και ευέλικτο στην πόλη λόγω των μαζεμένων του διαστάσεων (μήκος 4.175 χλστ.). Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και ικανοποιητική ακρίβεια, ενώ τα φρένα από την πλευρά τους εκπλήσσουν ευχάριστα σε αίσθηση και απόδοση. Η τετρακίνηση είναι αποτελεσματική και στην άσφαλτο, αφού σε διαδρομές με στροφές το σύστημα AllGrip θα στείλει πίσω όση ροπή χρειάζεται για να γλιστρήσει ελαφρά με τα τέσσερα και να κόψει την υποστροφή. Εκτός δρόμου, το Vitara με τα 185 χλστ. απόστασης από το έδαφος μπορεί να κινηθεί και σε πιο δύσβατα τερέν. Εκτός από την επιλογή Auto, διαθέτει το πρόγραμμα Sport για πιο δυναμική οδήγηση, το Snow που ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση και το Lock που κατανέμει συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς.
Όλα νοικοκυρεμένα και εντός
Στο πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό του Vitara δεν θα λείψει κάτι από τον ενδιαφερόμενο αγοραστή. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, αρκούντως ψηλή και με ικανοποιητική παροχή πλευρικής στήριξης, ενώ και η εργονομία δεν θα προβληματίσει. Από πλευράς κατασκευής, το μαλακό υλικό στο άνω τμήμα του ταμπλό αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα, όπως και τα διακοσμητικά σε απόχρωση αλουμινίου. Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, το Vitara είναι σε θέση να φιλοξενήσει εύκολα τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του πορτ μπαγκάζ των 375 λίτρων μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας.