Ο περισσότερος κόσμος θέλει SUV, από μίνι μοντέλα έως μεγάλα πολυτελείας, γεγονός που αποτυπώνεται και σε πωλήσεις. Στην Ελλάδα για παράδειγμα έχουν ταξινομηθεί φέτος το πρώτο οκτάμηνο σχεδόν 62.000 νέα SUV, με μερίδιο που αγγίζει το 62%. Μεταξύ αυτών, οι δύο πιο οικονομικές προτάσεις προέρχονται από το «μετρ» στην κατασκευή μικρών αυτοκινήτων, τη Fiat. Πρόκειται για το Panda Cross Hybrid και το νέο μεγαλύτερο Grande Panda, τα οποία εκκινούν από την ίδια ακριβώς τιμή των 16.990 ευρώ, όμως πρόκειται για εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα.
Fiat Panda Cross Hybrid

Η Fiat ανακοίνωσε πρόσφατα νέα τιμή προσφοράς 14.990 ευρώ για το πιο «απλό» Panda Hybrid Urban, ετοιμοπαράδοτο και σε δύο επιλογές χρώματος, μπλε και λευκό. Με έκπτωση διατίθεται και το πιο «εκτός δρόμου» Panda Cross Hybrid, εκκινώντας από τις 16.990 ευρώ. Εξωτερικά αλλάζει πολύ από το Panda Urban, αφού φέρει διαφορετικούς προφυλακτήρες με τα πιο off road χαρακτηριστικά, προστατευτικά στα φτερά, ασημί ποδιές εμπρός και πίσω, φώτα ημέρας LED, τροχούς 15 ιντσών και φιμέ πίσω τζάμια. Στον εξοπλισμό του ανήκουν ακόμα αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, αισθητήρας φωτός/βροχής, αυτόματοι προβολείς, ψηφιακός πίνακας οργάνων, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες κ.λπ. Πρόσθετα, όλα τα Fiat Panda συνοδεύονται από 5 χρόνια εγγύησης και ίσης διάρκειας οδική βοήθεια.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, το Panda κινείται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που είναι επαρκέστατο για το κόμπακτ αμάξωμα των 3.686 μήκους, 1.662 χλστ. πλάτους και 1.551 χλστ. ύψους. Τροφοδοτείται με ατμοσφαιρικό 1.000άρι τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο ισχύος 70 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ., συνδυασμένο με ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια για πρόσθετη ισχύ 5 ίππων και επιπλέον ροπής. Η μετάδοση γίνεται με ένα πολύ εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και διαθέτει την απαιτούμενη σπιρτάδα με επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13,9 δλ. και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 164 χλμ./ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,0 λτ./100 χλμ. με 113 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας – ελεύθερη κίνηση στο Δακτύλιο). To «μικρό» Panda ξεχωρίζει ακόμα για την άριστη ευελιξία του και ευκολία στην οδήγηση. Οι χώροι του επαρκούν για τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος, συν 225 λίτρα για τις πολύ απαραίτητες αποσκευές.
Fiat Grande Panda

Την πιο οικονομική έκδοση του νέου Grande Panda ανακοίνωσε προ λίγων ημερών η Fiat, αυτή με τον κινητήρα αμιγώς βενζίνης 1.2 turbo και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων στην τιμή των 16.990 ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι διατίθεται παράλληλα και η έκδοση 1.2 Hybrid 110 hp με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στις 20.800 ευρώ. Στο βασικό εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη οδηγού 10 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό χειρόφρενο και υποδοχή smartphone station (στη θέση του infotainment). Επίσης, συνοδεύεται με εγγύηση 5 ετών και 5ετή οδική βοήθεια. Το νέο Grande Panda είναι πιο μεγάλο από το Panda, αλλά παραμένει κόμπακτ με μήκος 3.999 χλστ., πλάτος 1.763 χλστ., ύψος 1.586 χλστ. και μεταξόνιο 2.540 χλστ. Οι χώροι του είναι σαφώς πιο άνετοι τόσο για τους επιβάτες γιατί κάθονται και πιο ψηλοί, όπως και για τις αποσκευές (350 λίτρα).
Το βασικό νέο Grande Panda κινεί το 1.2 λτ. turbo μηχανικό σύνολο των 100 ίππων και 205 Nm ροπής, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και φτάνει την τελική ταχύτητα των 160 χλμ./ώρα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,7 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ. (83 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Το Grande Panda διακρίνεται και για την οδική του συμπεριφορά, αφού περνά με άνετο τρόπο μπαλώματα και λακκούβες του οδοστρώματος, ενώ στρίβει με σιγουριά και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς.






















































