Με το εντελώς νέο δεύτερης γενιάς Kona, η Hyundai αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία των μικρών SUV. Πρόκειται για έναν multiplayer «παίκτη», αφού τοποθετείται στο άνω άκρο των B-SUV σε χώρους και διαστάσεις, διαθέτει τεχνολογίες ανωτέρου επιπέδου και αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ των B-SUV και C-SUV. Πρόσθετα, το υβριδικό Kona προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση και είναι ένα ιδανικό αυτοκίνητο με πολλά χαρίσματα.
Καταρχήν το νέο Hyundai Kona ξεχωρίζει αμέσως για τον αντισυμβατικό του σχεδιασμό, αφού η διαδικασία εξέλιξής του ξεκίνησε από το ηλεκτρικό Kona EV. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια φουτουριστική αισθητική με καθαρές γραμμές και δυναμικά χαρακτηριστικά, συν χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27. To παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων, οι χαρακτηριστικές λωρίδες Pixelated Seamless Horizon Lamp και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών με τις ανάγλυφες επιφάνειες, ενισχύουν περεταίρω την τολμηρή του εμφάνιση. Κάτι που γίνεται αμέσως ορατό, είναι και η μεγάλη αύξηση των διαστάσεών του. Το μήκος φτάνει τα 4.355 χιλιοστά (+175 χλστ. από το προγενέστερο), το μεταξόνιο είναι 2.660 χλστ. (+60 χλστ.), το πλάτος 1.825 χλστ. (+25 χλστ.) και το ύψος 1.575 χλστ. (+20 χλστ.). Στην πράξη πρόκειται για το B-SUV με το μεγαλύτερο μήκος, ενώ περνάει ακόμα και κάποια μικρομεσαία SUV.
Οι συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις του ωφέλησαν σημαντικά και τους χώρους, αφού τοποθετείται στην κορυφή των B-SUV. Έτσι είναι σε θέση να καλύψει πλήρως το κοινό που δίνει έμφαση σε αυτό τον τομέα και αναζητούσε ένα αυτοκίνητο με μικρότερο όγκο και σε πιο προσιτή τιμή από κάποιο C-SUV. Όλοι οι φιλοξενούμενοι του Kona έχουν στη διάθεσή τους πολύ χώρο για τα πόδια, το κεφάλι και πλάτος στο ύψος των ώμων. Κορυφαία χωρητικότητα έχει και το πορτ μπαγκάζ των 466 λίτρων, ενώ διαθέτει πρόσθετο χώρο κάτω από το δάπεδο για μικροαντικείμενα.
Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Hyundai Kona είναι και αυτός με τη σειρά του πλήρως αλλαγμένος, με ίσιες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί το αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες των 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment. Νέος είναι ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire που βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού του Kona Hybrid και των Kona με αυτόματο κιβώτιο γενικότερα, εξασφαλίζοντας πιο πολύ χώρο στην κεντρική κονσόλα. Όσον αφορά την κατασκευή του εσωτερικού, έχει γίνει χρήση από πολύ συμπαγή και εξαιρετικά γεροδεμένα πλαστικά, με πολύ προσεγμένες ενώσεις και αντίστοιχου επιπέδου φινίρισμα.
Σημείο αναφοράς στην γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου Kona, είναι το full hybrid με τη συνδυαστική ισχύ των 141 ίππων. Αποτελείται από τον 1.6 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα των 105 ίππων και 147 Nm ροπής, τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 43,5 PS και 170 Nm ροπής και την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,32 kWh. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6DCT, το οποίο εξασφαλίζει γρήγορες και ομαλές εναλλαγές ταχυτήτων, χωρίς βουητά, όπως συμβαίνει σε CVT. Οι επιδόσεις ικανοποιούν (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.) και ο οδηγός έχει την απαιτούμενη δύναμη για να επιταχύνει γοργά σε μια προσπέραση και να κρατήσει σβέλτους ρυθμούς στο ταξίδι. Σημαντικό προσόν του Kona Hybrid είναι η χαμηλή κατανάλωση, αφού σε πραγματικές μεικτές συνθήκες βρίσκεται εύκολα στα 5,5 λτ./100 χλμ. Στην πόλη πέφτει και άλλο, γιατί ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες κινείται ηλεκτρικά και δεν καταναλώνει βενζίνη. Επίσης, με εκπομπές CO2 103 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο.
Η συνολική αίσθηση μικρομεσαίου SUV παρά μικρού SUV, γίνεται άμεσα αντιληπτή και στο δρόμο. Το δεμένο του πλαίσιο μαζί με τις κατάλληλα ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω στο Kona Hybrid) εξασφαλίζουν στιβαρότητα, υψηλή σταθερότητα και αυξημένα επίπεδα ανέσεων, συν πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Κάθε διαδρομή με το Kona Hybrid είναι ξεκούραστη, χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση, αφού ακόμα και όταν ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές, δεν ενοχλεί. Παρά το οικογενειακό του προφίλ και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 170 χιλιοστών, το νέο Kona Hybrid στρίβει με μικρές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται πλήρως και με ασφάλεια τα αποθέματα ισχύος του υβριδικού συνόλου.
Σχετικά με τις τιμές του νέου Kona Hybrid, ξεκινούν από τις 31.890 ευρώ στην πρώτη έκδοση Premium. Όσο δηλαδή κοστίζουν C-SUV αλλά με συμβατικούς κινητήρες. Στον εξοπλισμό ανήκουν στάνταρ τα εξής: 7 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Κάμερα παρακολούθησης κατάστασης οδηγού • Πλήρη φώτα εμπρός LED • Αυτόματη λειτουργία φώτων • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω • Κάμερα οπισθοπορείας • Οθόνη πολυμέσων και πλοήγησης 12,3 ιντσών • 2ζωνικό κλιματισμό • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Επίσης, συνοδεύεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, από 5 έτη οδική βοήθεια, ετήσιο τεχνικό έλεγχο και 8 χρόνια εγγύηση της υβριδικής μπαταρίας.