Οι επιλογές που υπάρχουν στα SUV και ειδικά στα πιο δημοφιλή -και με διαφορά- μικρά SUV είναι τόσες, που μπορεί εύκολα να οδηγήσουν τον ενδιαφερόμενο σε αδιέξοδο. Αρχικά θα πρέπει να κάνει ένα πρώτο «ξεκαθάρισμα» με βάση τα χρήματα που διαθέτει και να μην ξεφύγει σε ποσά που θα τον ζορίσουν οικονομικά. Ένα μέσο ποσό για B-SUV σε μια έκδοση εξοπλισμού πιο πάνω από την εισαγωγική, είναι περίπου οι 25.000 ευρώ. Προτάσεις διατίθεται αρκετές, αλλά όλες με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ωστόσο σε αυτά τα χρήματα υπάρχει και ένα B-SUV με τετρακίνηση. Πιθανώς κάποιοι θα σκεφτούν ότι τους είναι περιττή γιατί δεν πάνε εκτός δρόμου. Σκέψη που είναι λανθασμένη, αφού η κίνηση σε όλους τους τροχούς μπορεί να φανεί χρήσιμη ακόμα και σε στεγνή άσφαλτο γιατί εξασφαλίζει περισσότερη πρόσφυση. Πόσο δε μάλλον σε βρεγμένη, χιονισμένη και φυσικά σε χώμα, λάσπη, άμμο κ.λπ. για τους πιο εκδρομικούς οδηγούς. Το B-SUV 4×4 στη χαμηλότερη τιμή, δεν είναι άλλο από το προσφάτως ανανεωμένο Suzuki Vitara, το οποίο στην έκδοση 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid Allgrip GL+ διατίθεται στην ασυναγώνιστη τιμή των 25.530 ευρώ.
Την άριστη σχέση τιμής – αξίας ενισχύει με τη σειρά του και ο μακροσκελής στάνταρ εξοπλισμός. Μεταξύ άλλων διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, adaptive cruise control, οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, πλοήγηση, υπηρεσία Suzuki Connect, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αυτόματο κλιματισμό, πίσω φιμέ κρύσταλλα, ζάντες αλουμινίου και πάρα πολλά ακόμη.
Στα πολύ θετικά γνωρίσματα του Vitara ανήκει ο τετρακύλινδρος 1.400άρης turbo κινητήρας των 129 ίππων και 235 Nm ροπής. Με τη συνδρομή του 48V mild hybrid με την ηλεκτρογεννήτρια των 17 ίππων και 50 Nm, βελτιώνεται σημαντικά το τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές και εξαλείφεται το όποιο πιθανό κενό ισχύος. Το εν λόγω εύρωστο μοτέρ «αρπάζει» εύκολα, δεν ενοχλεί με τυχόν ανεπιθύμητους θορύβους και δονήσεις και προσφέρει γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.). Παράλληλα, οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές (7,5 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή), ενώ με εκπομπές CO2 128 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 82 ευρώ. To Vitara κερδίζει τον οδηγό του και με την οδική του συμπεριφορά, αφού όπου και να πατήσει είναι σταθερό και ικανό. Σε αυτό συμβάλλει και η τετρακίνηση Allgrip με τις επιλογές Auto, Sport, Snow και Lock, συν το σύστημα ελέγχου κατάβασης και την ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος των 175 χιλιοστών.
Μετά την τελευταία ανανέωση, το Vitara απέκτησε πιο «off road» εμφάνιση στο εμπρός μέρος, νέες επενδύσεις στο εσωτερικό, περισσότερο εξοπλισμό και αναβαθμισμένη τεχνολογία (π.χ. οθόνη αφής 9 ιντσών έναντι 7 ιντσών πριν). Την κατασκευή του εσωτερικού με τη στιβαρή συναρμογή αναβαθμίζει σημαντικά το μαλακό υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η πολύ καλή εργονομία και η πανοραμική θέση οδήγησης με την απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα. Τέλος, όσον αφορά τους χώρους, επιβάτες με ύψος γύρω στα 1,8 μ. θα χωρέσουν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 362 λίτρων διαθέτει πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα.