Από ένα καινούργιο αυτοκίνητο ο αγοραστής έχει πλέον πολλές απαιτήσεις. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για ένα SUV, όπου οι τιμές είναι υψηλότερες από τα χάτσμπακ. Αν μάλιστα θελήσει και τετρακίνηση, τότε θα πρέπει να υπολογίζει αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Εκτός αν έχει προσανατολιστεί στο Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip 4WD, το οποίο στοιχίζει από 25.480 ευρώ και είναι με διαφορά το πιο προσιτό τετρακίνητο SUV.
Φτιαγμένο για κάθε τερέν
Το τετρακίνητο Vitara είναι σε θέση να βγάλει εις πέρας οποιαδήποτε διαδρομή θελήσει ο οδηγός του, αφού αποτελεί ένα αυτοκίνητο «πολυεργαλείο». Στην πόλη, το μικρό του μήκος (4.175 χιλιοστά), εξυπηρετεί πολύ στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα, μαζί με την ψηλή θέση οδήγησης και την στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας. Στο Vitara οι αναρτήσεις με τη σφιχτή ρύθμιση ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αυτοκινήτου, όμως σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν λείπουν οι αναπηδήσεις από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Στις ευθείες παρουσιάζει πολύ καλό πάτημα, ενώ στις στροφές υπό πίεση αρχικά θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του αλλά αμέσως το AllGrip θα στείλει πίσω όση ροπή χρειάζεται για να γλιστρήσει ελαφρά με τα τέσσερα και να κόψει την υποστροφή. Η αποτελεσματική τετρακίνηση AllGrip μαζί με τα 185 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος και οι επιλογές Auto, Sport, Snow και Lock δίνουν τη δυνατότητα κίνησης και σε πιο απαιτητικές συνθήκες.
Ιδανικός ο 1.4 λτ. turbo κινητήρας
Ο 1.400άρης turbo κινητήρας των 129 ίππων και 235 Nm ροπής ενσωματώνει και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid, το οποίο βοηθά κατά την επιτάχυνση του οχήματος. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται αμέσως για την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και το τράβηγμα που διαθέτει από τις πολύ χαμηλές στροφές. Είναι πρόθυμος στο πάτημα του γκαζιού και επιταχύνει γοργά το αμάξωμα των 1.245 κιλών, ενώ στο ταξίδι η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.750 σ.α.λ.) είναι ό,τι πρέπει. Όσον αφορά την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στο πολύ λογικό νούμερο των 7,7 λτ./100 χλμ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1373 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 129/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 235/2.000-3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 190 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 132 |
Βάρος (κιλά) | 1.245 |
*Κατανάλωση δοκιμής |
Αρκετά καλό σε ποιότητα κατασκευής και σε χώρους
Στο εσωτερικό του Suzuki Vitara δεν υπάρχουν σχεδιαστικές ακρότητες ή τεράστιες φαντεζί οθόνες, αφού το αυτοκίνητο εστιάζει στην πρακτικότητα και στη λειτουργικότητα. Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο πίνακας οργάνων έχει κλασσική διάταξη με δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα και μια έγχρωμη οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων 4,2 ιντσών. Από πλευράς κατασκευής, το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό έχει ευχάριστη υφή, όχι όμως και τα σκληρά πλαστικά ειδικά στις πόρτες. Αρκετά καλά τα πάει και σε χώρους, αφού παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του είναι σε θέση να μεταφέρει τέσσερις ενήλικους επιβάτες δίχως να στριμωχτούν. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 375 λίτρων με το εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το μεγάλο άνοιγμα.
Το Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip 4WD ξεκινά από τη δεύτερη έκδοση GL+ με τον εξής πλουσιοπάροχο εξοπλισμό:
- 7 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Προειδοποίηση και αποφυγή αλλαγής λωρίδας
- Έλεγχο τυφλών σημείων
- Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Adaptive Cruise Control
- Οθόνη 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αυτόματο κλιματισμό
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών